پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | ورود بازرسان سازمان هواپیمایی به ماجرای هواپیمای ماهان

تاریخ خبر: // کد خبر: 316017 // // // //


ورود بازرسان سازمان هواپیمایی به ماجرای هواپیمای ماهان

یک مقام مسئول صنعت فرودگاهی گفت: خلبان پرواز ۱۱۵۲ تهران – بیروت تقصیری در ایجاد جراحات در مسافران نداشته زیرا فرصت نکرده تا به مسافران هشدار بستن کمربند بدهد.


ورود بازرسان سازمان هواپیمایی به ماجرای هواپیمای ماهان

یک منبع آگاه در صنعت فرودگاهی درباره اینکه آیا به ایرباس A۳۱۰ ماهان که شب گذشته و بامداد امروز جمعه ۳ مرداد از سوی دو فروند جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه مورد تعرض قرار گرفتند، آسیبی وارد شده یا خیر؟، اظهار داشت: این هواپیما آسیبی ندید اما به علت اینکه از سوی این جنگنده‌ها مورد تهدید قرار گرفته بود، مجبور شد تا کاهش ارتفاع ناگهانی داشته باشد.

وی ادامه داد: این مانور سبب شد تا از مسیر پروازی خارج شود؛ این در حالی است که مسافران در حین پرواز، می‌توانند کمربندهای خود را باز کنند از همین رو تعدادی از مسافرانی که کمربند آنها باز بوده است، سرشان به سقف هواپیما برخورد کند؛ البته برای ساختار هواپیما مشکلی پیش نیامده اما به صندلی‌ها و قطعات داخلی به دلیل ضربات وارده صدمه وارد شده و تعدادی از صندلی‌های شکسته است.

این منبع آگاه ادامه داد: برای استراکچر بیرونی هواپیما مشکلی ایجاد نشده است؛ این هواپیما عملیاتی است؛ اما به دلیل اینکه برای آن مشکل پیش آمده، کارشناسان سازمان هواپیمایی می‌بایست سیستم‌های آن را بازرسی کنند؛ اما از نظر عملیاتی بودن، با توجه به اینکه توانسته از بیروت به فرودگاه امام خمینی (ره) برگردد، نشان می‌دهد که مشکلی برای پرواز ندارد.

به گفته این مقام مسئول، خلبان تقصیری در خصوص آسیب دیدن مسافران نداشته و از نظر زمانی، فرصت اینکه به مسافران، ابتدا هشدار بستن کمربندها را بدهد و سپس اقدام به مانور کاهش ارتفاع کند، نداشته است. همه این اتفاقات در کسری از ثانیه بوده است.

ماجرای حمله جنگنده‌ها به هواپیمای قطر ایرویز چه بود؟

وی یادآور شد: قبلاً هم برای هواپیمای قطر ایرویز این اتفاق رخ داده بود و جنگنده‌ها به هواپیما نزدیک می‌شوند و با هواپیمای مسافری «بال تو بال» می‌شوند تا رادار نتواند آنها را بگیرد و پدافند هوایی نتواند به آنها شلیک کند؛ از نظر مقررات جهانی، هواپیماهای نظامی حق ندارند در کریدورهای هواپیماهای مسافری ورود کنند چون کریدورها و مسیرهای پروازی آنها متفاوت است.

وی تصریح کرد: اما سرعت این اتفاقات به قدری زیاد بوده که خلبان فرصتی برای هشدار به مسافران نداشته است خلبان هواپیمای مسافری بیم برخورد جنگنده‌ها با ایرباس را داشته است. به همین دلیل در کسری از ثانیه هم جهت حرکت و هم ارتفاع را ناگهانی تغییر می‌دهد که سبب ایجاد جراحاتی برای مسافران می‌شود.

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو