پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | انجام ۸۵ سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی شاهرود

تاریخ خبر: // کد خبر: 316090 // // //


انجام ۸۵ سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی شاهرود

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: چهار هزار و ۶۶۰ ماموریت اورژانسی طی سه ماهه نخست امسال در شهرستان شاهرود انجام شد که ۱۹۰ مورد از آن مربوط به انتقال بیماران کرونایی بود.


انجام ۸۵ سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی شاهرود

آرش صیدآبادی افزود: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  با همه گیری ویروس کرونا قسمت بیشتر کار اورژانس بر اقدامات اولیه این بیماران متمرکز شد.

وی با بیان اینکه در این مدت انتقال بیماران کرونایی به نحو مطلوب انجام شد، تصریح کرد: این بیماران با تمهیدات اندیشیده شده و تجهیز آمبولانس‌های ویژه از تمامی مراکز دولتی، خصوصی و منازل بیماران به بیمارستان مرجع انتقال یافتند.

صیدآبادی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا ترددهای جاده‌ای کاهش یافت، ابراز داشت: در طی این مدت تصادف های جاده‌ای کاهش داشت و تمرکز اورژانس بر بیماران کرونایی قرارگرفت.

وی ماموریت های اورژانس در سال ۱۳۹۸ را ۲۱ هزار و ۷۶۸ مورد عنوان کرد و گفت: در سه ماه اول سال گذشته پنج هزار و  ۳۰۴ مورد ماموریت انجام شد که امسال درهمین بازه زمانی چهار هزار و ۶۶۰ مورد ماموریت به ثبت رسید.

عضو هیات علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: در طی سال گذشته ۸۵ سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی این مرکز انجام شد.

وی تعداد سورتی های پروازی در سه ماه نخست امسال را ۹ مورد برشمرد و اظهار داشت: در سه ماه نخست پارسال هم ۲۳ سورتی پرواز انجام شد که ۲ مورد آن حمل مادرباردار از مناطق دور دست بود.

صیدآبادی هدف از انجام این تعداد ماموریت را خدمت رسانی بهینه به شهروندان دانست و تصریح کرد: مرکز فوریتها ،حوادث و اورژانس ۱۱۵  وظایف بسیار زیادی دارد که خدمت رسانی بهینه به بیماران اورژانس قسمتی از وظایف این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای ۱۹ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است، افزود: از ۱۹ پایگاه زمینی تعداد چهار پایگاه شهری و ۱۵ پایگاه جاده ای در سراسر شهرستان فعال هستند.

به گفته وی در هر ۱۹ پایگاه یک آمبولانس مستقر بوده و ۱۰ آمبولانس پشتیبان هم آماده ارائه خدمات هستند.

صیدآبادی با بیان اینکه این مرکز مجهز به امکانات و آمبولانس های به روز دنیا است، یادآور شد: به همت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  در سال های گذشته این امکانات جذب شده و این مرکز یکی از اورژانس های توانمند کشور است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود ادامه داد: حجم ماموریت ها با توجه به وضعیت تصادف های جاده ای و سایرمختصات جغرافیایی منطقه بسیار بالاست.

وی افزود:  یکی دیگر از خدمات اورژانس ۱۱۵ خدمات بالگرد هوایی است بدین ترتیب قادر هستیم مناطق صعب العبور در گستره وسیع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را خدمت رسانی کنیم .

این متخصص طب اورژانس گفت: این مرکز دارای یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است که به صورت یک بیمارستان سیار طراحی شده و در شرایط لزوم از آن استفاده می شود.

صیدآبادی ازفعالیت ۱۵۰ تکنسین فوریت های پزشکی در تمامی طول سال به صورت شبانه روزی  در این مرکز خبر داد و ابراز داشت: تکنسین‌های فوریت این مرکز  تلاش بی وقفه‌ای می‌کنند تا اورژانس‌های پزشکی خارج از بیمارستان  در بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه گردد.

تمام پایگاه ها از استاندارد لازم برخوردارند

وی با بیان اینکه فواصل پایگاه های جاده ای در جاده‌های اصلی استاندارد شده است، گفت: رسیدن همکاران بر سر صحنه با رعایت زمانبندی مناسب اتفاق می افتد.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: درجاده های اصلی پوشش ۱۰۰ درصدی داریم و درجاده های فرعی نیز پوشش ۹۵ درصدی با حمایت بالگرد در حال انجام است که با ایجاد پایگاه های جدید این پوشش هم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گفته وی مناطق صعب العبور و کوهستانی مجهز به آمبولانس های ویژه ای هستند که در شرایط جوی نامناسب قادر به خدمات دهی هستند.

صیدآبادی با بیان اینکه پایگاه های شهری با تمام توان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: پوشش خدمات در سطح شهر به ویژه در خصوص بیماران کرونایی در چند ماه گذشته حجم کاری وسیعی را ایجاد کرده و تاکنون کارنامه قابل قبولی داشتیم.

آموزش مستمر از سلسله اقدامات در دست اجرا ست 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: اورژانس از جهات مختلف مانند آموزش، عملکرد همکاران و نوع برخورد با موارد اورژانس به صورت مداوم در حال پایش است تا موجب ارتقا عملکرد مجموعه گردد.

صیدآبادی یادآور شد: در حوزه کنترل عفونت و آموزشهای همکاران در مبارزه با ویروس کرونا تلاش  زیادی صورت گرفته است

وی با بیان اینکه آموزش های همگانی هم در دست اجراست، تصریح کرد: در طرح همیار اورژانس ۱۱۵ تلاش میشود تا دانش و مشارکت در جامعه اشاعه یابد .

اورژانس در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

وی اورژانس را در خط مقدم مبارزه با همه گیری کرونا خواند و افزود: همکاران از روزهای نخست شیوع این ویروس تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دادند و تمام ماموریت‌های مرتبط با کرونا به خوبی و با ملاحظات اورژانس پیش بیمارستانی مسایل عفونی و ملاحظات پزشکی مرتبط با کرونا هدایت و عملیاتی شده است .

صیدآبادی از شهروندان خواست با توجه به حجم بسیار بالای کار نیروهای درمان و ویژگی این بیماری به لحاظ شیوع، حداکثر تلاش در مراقبت‌های بهداشتی ، خصوصا  فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مد نظر قرار دهند تا  بتوانیم به بهترین نحو این همه گیری را کنترل کنیم .

وی توصیه کرد: برگزاری مراسم ، گردهمایی ها، حضور در اماکن ورزشی و برنامه های دیگر که افراد در فضای بسته مشترک تنفس می‌کنند می‌تواند خطر ساز و آلوده کننده باشد و لازم است مردم به پرهیز و رعایت مراقبت های بهداشتی در این زمینه داشته باشند.

شهروندان در موارد ضرور با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: اورژانس ۱۱۵ برای ماموریت هایی طراحی شده که احتیاج به اقدامات اورژانسی دارند و لازم است برای آنها اقداماتی به فوریت انجام شود.

صیدآبادی از شهروندان خواست از تماس در موارد غیر ضرور و مواردی که لازم است بیمار به صورت سرپایی به درمانگاه یا بیمارستان  مراجعه کند و یا فوریت زمانی و  شرایط خاص برای بیمار مطرح نیست پرهیز شود تا اورژانس ۱۱۵ بتواند تمام توان خود را برای بیماران اورژانس و مواردی که جان بیماران در خطر است بکار بندد

زمان رسیدن اورژانس ازاستاندارد کشوری بهتر است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: میانگین رسیدن اورژانس به بیمار در این شهرستان  ۵.۸ دقیقه بوده که این زمان درمیانگین کشوری ۸ دقیقه است. به گفته وی زمان رسیدن اورژانس به محل در جاده ها نیز در زمان کوتاهتری از استانداردهای کشوری است نهایت دقت در ماموریت های بالگرد اعمال می گردد.

صیدآبادی افزود: برای انجام هرماموریت نهایت استاندارهای پروازی بر اساس قوانین پروازی و هواناجا انجام می شود.

وی از درخواست اختصاص یک دستگاه موتورلانس خبر داد و اظهار داشت: باید در سطح شهر تمهیداتی را برای تسهیل دسترسی آمبولانس‌ها و خدمات اورژانس در نظر گرفت که تسهیل و آزاد سازی معابر از تعاملات این مرکز با سایر دستگاه هاست.

اتوماسیون خدمات ۱۱۵ برای خدمت دهی بهتر به شهروندان

صیدآبادی با بیان اینکه سیستم تماس شهروندان با ۱۱۵ به صورت اتوماسیون انجام می شود، افزود: تماس ها و ماموریت ها بر اساس سیستم هوشمند آسایار مدیریت شده و از ابتدای امسال پاسخگویی از یک روش سنتی به یک سیستم اتوماسیون تغییر پیدا کرده است که موجب نظارت بیشتر شده است.

وی ادامه داد: سیستم های ارتباطی این مرکز مجهز به فیبر نوری شده تا تماس ها با ضریب اطمینان بالاتری حاصل گردند .رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود یادآورشد: سامانه اعزام بیماران MCMC در این مرکز فعال است که مدیریت انتقال بیماران بعد از خدمات بیمارستانی را عهده دار است .

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو