پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | اداره هوانوردی فدرال آمریکا در تلاش است تا بوئینگ ۷۳۷ را به آسمان بازگرداند

تاریخ خبر: // کد خبر: 316723 // // //


اداره هوانوردی فدرال آمریکا در تلاش است تا بوئینگ ۷۳۷ را به آسمان بازگرداند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا بازرسی از ۲۰۰۰ فروند “بوئینگ -۷۳۷ ” را در این کشور اجباری اعلام کرد.


اداره هوانوردی فدرال آمریکا در تلاش است تا بوئینگ ۷۳۷ را به آسمان بازگرداند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا بازرسی از ۲۰۰۰ فروند “بوئینگ -۷۳۷ ” را در این کشور اجباری اعلام کرد.بازرسی از حدود ۲۰۰۰ فروند “بوئینگ -۷۳۷ ” در آمریکا که به دلیل مشکلات فنی بر روی زمین مانده اند، اجباری اعلام شد. این گزارش می‌افزاید اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) “، روز جمعه اعلام کرد دستور بازرسی حدود ۲۰۰۰ هواپیمای “بوئینگ ۷۳۷ NG “و “کلاسیک” را، که حداقل برای هفت روز متوالی یا بیشتر از آن پرواز نکرده اند، صادر کرده است.

علت اصلی توقف پرواز‌ها پس از مشخص شدن و دریچه‌های کنترل هوا بوده است. شرکت بوئینگ تصریح کرد «با وجود هواپیما‌هایی که به دلیل بیماری همه گیر کووید-۱۹، “روی زمین پارک شده اند و یا کمتر از آن‌ها استفاده می‌شوند”، دریچه‌های (کنترل هوا) آسیب دیده ممکن است “مستعد خوردگی و فرسایش” شده باشند.»

کمپانی سازنده “بوئینگ -۷۳۷ ” پیش از این به مشتریان خود توصیه کرده بود که (قبل از پرواز) از این هواپیما‌ها بازرسی (کامل) به عمل آورند. به طور معمول، هواپیما‌ها بعد از گذشت چند روز توقف، هنگامی که قصد پرواز مجدد دارند در معرض معاینه کامل قرار می‌گیرند.

با این حال، در مواجهه با شرایط افت حمل و نقل هوایی از زمان شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های هوایی مجبور شده اند بسیاری از هواپیما‌های خود را موقتاً از خطوط پروازی کنار بگذارند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، می‌گوید پس از دریافت “چهار گزارش اخیر مبنی بر خرابی موتور مربوط به دریچه‌های کنترل هوا، که در وضع باز قرار گرفته است”، دستور بازرسی‌های ویژه ای را درباره هواپیما‌های “بوئینگ ۷۳۷ NG “و “کلاسیک” (Classic) صادر کرده است.

این اداره در بخشنامه خود تصریح می‌کند «چنانچه این دریچه به طور عادی با قدرت برخاستن از زمین باز شود، ممکن است در هنگام پرواز، در حالتِ باز گیر کرده و در هنگام کاهش قدرت در هنگام فرود نتواند بسته شود و همین موضوع باعث می‌شود کمپرسور به طور برگشت ناپذیر متوقف شده و موجب عدم امکان راه اندازی مجدد موتور شود؛ این امر در نهایت می‌تواند منجر به فرود اضطراری گردد.»

همچنین اداره هوانوردی فدرال آمریکا تاکید کرد «اگر در حین بازرسی، خوردگی دریچه مشخص و یافت شود،” قبل از بازگشت هواپیما به خطوط هوایی” باید سوپاپ تعویض شود.»

شرکت بوئینگ اظهار داشت اگر شرکت‌های هواپیمایی آسیب دیده، مشکلی را مشاهده کردند، این شرکت آماده ارائه اطلاعات درباره بازرسی‌ها و تعویض قطعات احتمالی است. بوئینگ تلاش می‌کند چراغ سبز “سازمان تنظیم مقررات هوایی آمریکا ” را برای” ۷۳۷ MAX ” دریافت کند، که پس از دو سانحه مرگبار، بیش از یک سال است که پرواز ممنوع است.

در اوایل ماه ژوئیه، این هواپیما توانست یک سری از پرواز‌های تاییدی را به پایان برساند؛ اما هنوز نیز باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد تا بتواند به آسمان بازگردد.

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو