پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | آیا فرودگاه رامسر موقعیت صحیح عوامل پروازی را دارد؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 322783 // // //


آیا فرودگاه رامسر موقعیت صحیح عوامل پروازی را دارد؟

در حالی‌که چندی پیش مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر از ادامه تلاش‌ها برای برطرف کردن موانع باند جدید این فرودگاه خبر داد، یک کاربر تین نیوز این پرسش را مطرح کرد که آیا فرودگاه رامسر که عملاً در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده است توجیه موقعیت صحیح عوامل پروازی دارد؟


آیا فرودگاه رامسر موقعیت صحیح عوامل پروازی را دارد؟

در حالی‌که چندی پیش مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر از ادامه تلاش‌ها برای برطرف کردن موانع باند جدید این فرودگاه خبر داد، یک کاربر تین نیوز این پرسش را مطرح کرد که آیا فرودگاه رامسر که عملاً در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده است توجیه موقعیت صحیح عوامل پروازی را دارد؟

وی در بخش نظرهای این شبکه خبری همچنین عنوان کرد: مطالعه آیین‌نامه‌های جانمایی فرودگاه‌ها نشان می‌دهد این فرودگاه اصلا نباید باشد. افزود: این فرودگاه بیشتر محل تفریح محمدرضا پهلوی و میهمانانش بود و در اقتصاد حمل و نقل هوایی توجیهی ندارد.

وی با بیان این‌که حتی اگر این مکان پایگاه هوایی بود، باز هم مکانش غلط بود، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود اراضی این فرودگاه تحویل شهرداری رامسر جهت بهره‌برداری عمران شهری و اهداف بالقوه جهانگردی و رفاه شهروندان گردد. فرودگاه نوشهر برای منطقه کفایت می‌کند و شاید زیاد هم باشد.

 چندی پیش سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر گفت: ساخت باند فرودگاه رامسر از زمان شروع به کار تا کنون فراز و نشیب فراوانی را پشت سرگذاشته است. موانع بسیاری در مسیر باند وجود داشت از جمله تعدادی آنتن بی‌دی‌اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم.

وطنخواه با بیان این که برخی موانع نیز وجود دارند که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود، تصریح کرد: یکی از این موانع مجتمع فرهنگی- تفریحی فدک متعلق به سپاه پاسداران است که حدود ۷ هکتار از اراضی آن در محدوده فرودگاه نفوذ کرده است و به دنبال آزادسازی این اراضی هستیم.

او یکی دیگر از موانع مهم را تعدادی خانه‌های مسکونی در سمت دیگر باند جدید دانست و گفت: تملک این منازل مسکونی که متعلق به اشخاص است کار آسانی نیست و یک پروژه زمانبر است.

او ادامه داد: قبل از ساخت این باند فقط هواپیماهای ملخی ای تی ار قابلیت نشستن دراین باند را داشتند و اکنون با راه اندازی باند جدید هواپیماهای متوسط پیکر ایرباس ۳۲۰ نیز می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های ساری طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود به ۲ هزار و ۲۷۰ متر کاهش یافته است.


منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  تین نیوز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو