پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

تاریخ خبر: // کد خبر: 323161 // // // //


خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب هنگام نزدیک شدن به فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن ظاهرا در آستانه برخورد با یک پهپاد کوچک بود.


خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ‏، به گفته چند نفر از مسافران‏، هواپیمای حامل ترامپ یکشنبه شب نزدیک بود با یک پهپاد کوچک نزدیک یک پایگاه هوایی در حوالی واشنگتن برخورد کند.

چند نفر از مسافران که سوار بر همان هواپیمای «ایر فورس وان» بودند در خصوص این حادثه گفتند که پهپاد به رنگ زرد و سیاه و شبیه صلیب را کمی قبل از فرود هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان سمت راست هواپیما در فاصله بسیار نزدیک مشاهده کردند.

سرویس مخفی آمریکا به درخواست برای تایید این گزارش‌ها پاسخی نداده است. فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی که مسائل امنیت هوایی را در آمریکای شمالی هماهنگ می کند، سوالات را به سرویس مخفی ارجاع داد. اداره هوانوردی فدرال هم سوالات در این خصوص را به نیروی هوایی مرتبط دانست.

در حالی که تایید چنین سوانح هوایی برای بازرسان امنیت هوانوردی دشوار است، به نظر می رسد این مساله جزو هزاران مورد از حوادث ایمنی در آمریکا باشد که تجهیزات بدون سرنشین در آن نقش داشتند و همین امر، مقام های اجرای قانون و آژانس‌های امنیت داخلی را بر آن داشته تا خواستار تدابیر بیشتر برای کنترل استفاده از آنها شوند.

بیشتر پهپادهای غیرنظامی تنها چند کیلوگرم وزن دارند و احتمالا نمی‌توانند موجب سقوط یک هواپیما شوند. اما تحقیقات دولتی نشان می دهد که خسارت آن احتمالا بسیار بیشتر از یک پرنده کوچک است که ممکن است با شیشه کابین خلبان برخورد کرده یا به موتور هواپیما خسارت بزند.

ترامپ سوار بر بوئینگ ۷۵۷ بود که جزو یگان هواپیمایی موسوم به ایر فورس وان است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش از پرواز بسیار نزدیک پهپادها به دیگر هواپیماها یا فعالیت در مکان های محدود شده دریافت می کند. بیشتر این گزارش ها از جانب خلبان هاست.

هواپیمای حامل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فرودگاهی حوالی واشنگتن هنگام فرود از برخورد با یک فروند پهپاد در امان ماند و خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت.

دفتر نظامی کاخ سفید و بال هوایی ۸۹ نیروی هوایی آمریکا عصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها از این گزارش خبر دارند و موضوع در دست بررسی است.

در حالی که برای محققان ایمنی حمل و نقل هوایی بسیار دشوار است که چنین حوادثی را در ناوگان هوایی تأیید کنند، اما به نظر می‌رسد این حادثه یکی از هزاران مورد از چنین حوادث ایمنی دستگاه‌های بدون سرنشین در ایالات متحده باشد که سبب تحریک درخواست‌های ماموران اجرای قانون و آژانس‌های امنیتی کشور شده است تا اقدامات بیشتری برای مهار مجدد انجام دهند.

بیشتر پهپاد‌های غیرنظامی فقط چند پوند وزن دارند و احتمالاً نمی‌توانند هواپیمای جنگی را ساقط کنند. اما تحقیقات دولتی حاکی از آن است که صدمه ناشی از آن می‌تواند از آسیب یک پرنده به اندازه مشابه آن بیشتر باشد و می‌تواند شیشه جلوی کابین خلبان را خرد کند یا به یک موتور هواپیما آسیب برساند.

اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش دریافت می‌کند که طی آن هواپیما‌های بدون سرنشین بسیار نزدیک به هواپیما‌های دیگر پرواز می‌کنند یا در مناطق محدود فعالیت می‌کنند. بیشتر گزارش‌ها از سوی خلبانان مطرح می‌شود. اداره حمل و نقل هوایی فدرال سؤالات مربوط به آنچه در روز یکشنبه در نزدیکی اندروز اتفاق افتاد‏، به نیروی هوایی ارجاع داده است.

طبق مقررات فعلی فدرال، هواپیما‌های بدون سرنشین باید در مسیر قابل رویت اپراتور پرواز کنند و نباید بیش از ۴۰۰ پا (۱۲۲ متر) بالاتر از سطح زمین و بدون معافیت مخصوص پرواز کنند. در حالی که محبوب‌ترین مدل‌های پهپاد مجهز به نرم افزاری هستند که برای جلوگیری از پرواز‌های با برد طولانی‌تر طراحی شده اند، اما براساس تاریخچه دولتی‏، حوادث همچنان در حال افزایش است.

براساس داده‌های هیئت ایمنی حمل و نقل ملی، تعداد انگشت شماری از حوادث وجود داشته است که هواپیما‌های بدون سرنشین در واقع هواپیما را مورد اصابت قرار داده اند، اما هیچ یک منجر به سقوط و آسیب جدی نشده اند.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی متوجه شد که یک پهپاد شخصی و اسباب بازی که به طور غیرقانونی در نزدیکی شهر نیویورک پرواز می‌کرد، در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ یک بالگرد ارتش را مورد اصابت قرار داد. این ضربه به بالگرد آسیب زد، اما بالگرد به ایمنی به زمین نشست.

رؤیت پهپاد‌ها گاه و بی گاه عملکرد‌ها در فرودگاه‌های اصلی را مختل کرده است مانند زمانی که خلبانان نزدیک فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی از یک برخورد تقریبی با یک یک پهپاد کوچک در ژانویه سال ۲۰۱۹ خبر دادند.

اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا امیدوار است تا پایان سال مقرراتی را وضع کند که براساس آن هواپیما‌های بدون سرنشین غیرنظامی مکان و هویت خود را منتقل کنند. الزام‌های جدید به منظور جلوگیری از استفاده آن وسایل توسط تروریست‌ها و کاهش خطرات ناشی از هواپیما‌های سنتی طراحی شده است.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  ایسنا / صدا و سیما


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو