پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | گزارش| خدمات‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار صدای مسافران را درآورد

تاریخ خبر: // کد خبر: 323890 // // // خبر مهم


گزارش| خدمات‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار صدای مسافران را درآورد

تعدادی از مخاطبان تسنیم در تماس‌هایی از خدمت‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار گلایه کردند؛ مدیر فرودگاه می‌گوید فرودگاه را با چنگ و دندان نگه داشته و یک ریال اعتبار دولتی ندارد.


گزارش| خدمات‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار صدای مسافران را درآورد

تعدادی از مخاطبان تسنیم در تماس‌هایی با خبرنگاران تسنیم از خدمات نامناسب در فرودگاه چابهار ابراز گلایه کردند.فصل مشترک گلایه‌های مردم، سیستم تهویه نامطبوع فرودگاه چابهار و همچنین خدمت‌رسانی نامناسب اتوبوس‌های ترانزیتی بین سالن ترانزیت و هواپیما بود.

خالد باشنده یکی از مخاطبان تسنیم و از مسافران دائمی فرودگاه چابهار می‌گوید: هوای چابهار شرجی است هرچند از شرجی‌ترین حالتش که اردیبهشت‌ماه و خردادماه است کاسته شده اما همچنان شرجی است و مسافران نمی‌توانند در این هوا در سالن ترانزیت بدون تهویه مناسب سر کنند.

مخاطبی به نام “احمد” هم با ارسال پیامی برای تسنیم علاوه بر گلایه از سیستم تهویه نامطبوع فرودگاه از خدمت‌رسانی نامناسب اتوبوس‌های ترانزیتی گفت و تاکید کرد: من برای یکی از شرکت‌های منطقه آزاد کار می‌کنم و مرتب بین چابهار و تهران در رفت و آمدم، خیلی موقع‌ها شده که هواپیما می‌نشیند و ما از پرواز پیاده می‌شویم اما هنوز اتوبوس ترانزیتی برای حمل مسافران نیامده است.

وی افزود: تعداد خودروهای ترانزیت مسافر بین سالن و هواپیما کافی نیست و همین موجب خدمت‌رسانی نامناسب به مسافران می‌شود.

یک ریال بودجه دولتی نداریم!

کاپیتان شهری مدیر فرودگاه کنارک می‌گوید: این گلایه‌ها را قبول دارم و به ضعف کار آگاهم اما فرودگاه کنارک به دلیل آنکه نظامی است یک ریال بودجه دولتی ندارد.

وی افزود: برای آنکه فرودگاه‌های نظامی صرف که عمدتاً در مناطق محروم و پر رفت و آمد هستند بتوانند خدمات ارائه کنند، در سال‌های گذشته در مصوبه 466، شورای عالی امنیت ملی دستور داد بخشی از ظرفیت این فرودگاه در اختیار مسافران و پروازهای مسافری قرار گیرد.

مدیر فرودگاه تصریح کرد: در این راستا بخشی از ظرفیت فرودگاه‌های چابهار، جاسک و دزفول که پایگاه‌های شکاری و فروگاه‌های صرف بودند به پروازهای مسافری اختصاص یافت، در این مصوبه تاکید شده نماینده دولت و بهره‌بردار باید بخشی از هزینه‌های فرودگاه را تامین کنند.

شهری اضافه کرد: باوجود آنکه تاکید شده نماینده دولت که شامل فرمانداری‌های چابهار و کنارک و استانداری سیستان و بلوچستان می‌شود، باید هزینه‌ها را تامین کنند اما تاکنون هیچ بودجه عمرانی به فرودگاه چابهار اختصاص نیافته، شرکت «عقاب عسلویه» که متعلق به نیروی هوایی است و راهبری و بهره‌برداری از فرودگاه چابهار را بر عهده دارد نمی‌تواند این فرودگاه را توسعه دهد.

مدیر فرودگاه گفت: برای هر پرواز 2 میلیون تن هزینه خدمت‌رسانی از شرکت هواپیمایی دریافت می‌شود یعنی در ماه اگر روزی 5 پرواز داشته باشیم 300 میلیون تومان درآمد داریم که 280 میلیون آن را به پرسنل عقاب حقوق می‌دهیم یعنی عملاً حتی هزینه تعمیر و نگهداری وسایل را هم نداریم.

شهری با اشاره به مشکل تهویه فرودگاه گفت: تهویه ضلع شرقی فرودگاه نامناسب و مشکل‌دار است؛ در توافق‌نامه‌ای سال گذشته منطقه آزاد فرودگاه‌ را بازسازی کرد اما مشکل تهویه که در تعهدش بود را انجام نداده است. 4 ماه است تهویه مشکل دارد و 640 میلیون تومان برای تعمیر آن برآورده شده اما با وجود دستور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هنوز این مبلغ تامین نشده است.

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو