پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | در شرکت هواپیمایی آسمان چه می گذرد

تاریخ خبر: // کد خبر: 328053 // // // خبر مهم


در شرکت هواپیمایی آسمان چه می گذرد

در شرکت هواپیمایی آسمان چه می گذرد و دستگاه های نظارتی مثل دیوان محاسبات- بازرسی کل کشور- دادستانی قوه قضائیه- کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سازمان هواپیمایی کشوری چه می کنند؟!


در شرکت هواپیمایی آسمان چه می گذرد

محسن محمدباقرزاده دارای دانشنامه مدیریت ارشد هوانوردی(AMBA) : به استحضار افکار عمومی ملت شریف ایران و دستگاه های نظارتی و بازنشستگان کشور تنها مالکین شرکت هواپیمایی آسمان، که به نمایندگی از آنان آقای شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعمال مدیریت می کند؛ می رسانیم که:

شرکت هواپیمایی آسمان مالک چهار فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ است و در سال ۹۶ و ۹۷ بر روی دو فروند هواپیمای ۷۳۷ در خود شرکت آسمان چک lap joint به شرح ذیل انجام شده است.
1️⃣ چک lap joint بر روی هواپیمای ۷۳۷ اول توسط متخصصین اندونزیایی و با کمک مهندسین و تکنسین های شرکت آسمان انجام گردید.
2️⃣امّا چک lap joint بر روی دومین هواپیمای ۷۳۷ توسط متخصصین شرکت آسمان از جمله مهندسین شعبه شیت متال در سال ۹۷ انجام گرفت.

جالب اینکه متخصصین فنی شرکت آسمان توانستند در نصف زمان ممکن نسبت به متخصصین اندونزیای چک مذکور را انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که شرکت آسمان برای دستیابی به این توانمندی علاوه بر تربیت نیروی انسانی ماهر، به میزان قابل توجهی ابزار آلات و ادوات گران قیمت برای انجام چک lap joint خریداری نمود و شرکت را از حیث ابزار آلات و امکانات تعمیراتی تجهیز نمود.
ولی همین شرکت سومین هواپیمای بویینگ ۷۳۷ بنام ثبتی EP-APQ خود را برای انجام چک lap joint به شرکت دیگری در سالجاری واگذار نمود و نیروی متخصص فنی خود را و تجهیزات فنی تهیه شده را معطل نمود.
ما خبردار شدیم که از جزئیات این قرار داد به جهت نا معلوم صرفاً فقط ۳ نفر از طرف آسمان که صاحب امضا هستند؛ مطلع می باشند و از جزئیات این برون سپاری فنی هیچکس مطلع نیست.

جای بسیار تعجب دارد که چرا شرکت آسمان دو فروند از چهار فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ را در داخل شرکت چک کرده و فروند سوم را با کسب تجارب و تربیت نیروی انسانی ماهر، موفقیت فنی در انجام چک و تجهیز متناسب کارگاهی به شرکت دیگری برای انجام چک سنگینC و چک lap joint فرستاده است؟!

ادعا شده بود که در سال ۹۶ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در شرکت آسمان برای انجام چک سنگین C و چک lap joint از طریق متخصصین اندونزی و با صرف هزینه های دلاری بسیار بالا و با کمک متخصصان آسمان انجام شده است و در عهد حسین علایی کارنابلد و منحرف در بوق و کرنا شد که آسمان چنین کاری کرده و از این پس میتواند کلیه چکهای سنگین و از جمله lap joint را در داخل شرکت آسمان انجام دهد. حال چگونه بویینگ ۷۳۷ آسمان با رجیستر EP-APQ بیش از ۸ ماه است که به شرکتی دیگر برای چک سنگین سپرده شده است.
جالب تر اینکه گفته می شود که آن شرکت طرف قرارداد ؛ برای انجام چک سنگین با شرکت ثالث دیگری قرارداد ساعتی بر مبنای هر ساعت ۱۰ هزار تومان منعقد کرده تا این کار انجام شود.
قرارداد ساعتی برای کار تخصصی و فوق تخصصی رقم بسیار ناچیزی است و کل فرایند دارای اشکال فنی- حقوقی- مدیریتی – مالی و معاملاتی- ایمنی پروازی و امنیتی برای کشور و جان مسافرین است.
تعداد قابل توجهی از دوستان فنی و مهندسی مورد اعتماد بنده و حزب تدبیر و توسعه اذعان میکنند که بسیاری از قطعات و یونیتهای هواپیمای ۷۳۷ باز شده و به سایر شرکتها اجاره داده شده تا از آن به نفع خودشان استفاده کنند.
و اینکار به لحاظ فنی و با توجه به تایم دار بودن قطعات، خلاف مقررات هواپیمایی و پیمانهای فنی فی بین شرکتهای هواپیمایی میباشد.
آیا این اقدامات بدون اطلاع شرکت انجام شده یا با اطلاع و اجازه شرکت آسمان انجام گرفته است در هر صورت خیانت یا تبانی و یا هردو در صورت اثبات وجود دارد؟!
جالب اینکه کادر فنی پارت ۱۴۵ و پارت m نسبت به اینکار معترض شده اند و با مشت آهنین مدیریت شرکت و مدیریت فنی روبرو شده اند و اغلب تهدید به جابجایی های خارج از عرف گردیده اند!

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال رسمی حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو