پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | حرکت فرودگاه بوشهر به سمت رونق هوانوردی عمومی

تاریخ خبر: // کد خبر: 329626 // // //


حرکت فرودگاه بوشهر به سمت رونق هوانوردی عمومی

مدیرکل فرودگاه بوشهر با اشاره به ایجاد زیرساخت برای هوانوردی عمومی در فرودگاه بوشهر، گفت: نخستین آشیانه پرواز فوق سبک با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی در این فرودگاه راه اندازی شد تا زمینه برای سرمایه گذاری شرکت ها در بخش هوانوردی عمومی فراهم شود.


حرکت فرودگاه بوشهر به سمت رونق هوانوردی عمومی

مدیرکل فرودگاه بوشهر با اشاره به ایجاد زیرساخت برای هوانوردی عمومی در فرودگاه بوشهر، گفت: نخستین آشیانه پرواز فوق سبک با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی در این فرودگاه راه اندازی شد تا زمینه برای سرمایه گذاری شرکت ها در بخش هوانوردی عمومی فراهم شود.

کمال دهقان منشادی در خصوص هوانوردی عمومی و اقدامات فرودگاه بوشهر در این زمینه گفت: امروز دنیا به هوانوردی عمومی توجه خاصی دارد به طوریکه در این صنعت از هواپیماهای کمتر از ۱۹ نفر ظرفیت و به وزن کمتر از ۹ تن استفاده می‌شود و در مسیر کوتاه استقبال کمتری از هواپیماهای بزرگ می‌شود چون توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۴ فرودگاه در کشور وجود دارد، حرکت به سمت هوانوردی عمومی زمینه رونق این صنعت را فراهم می‌کند در همین راستا فرودگاه بوشهر برای نخستین بار به سمت هوانوردی عمومی حرکت کرده‌است.

دهقان منشادی اظهار کرد: در همین راستا یک شرکت هواپیمایی وارد این بخش شده و کارهای ثبت آن رسیده‌است و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی نخستین آشیانه پرواز فوق سبک در فرودگاه بوشهر ساخته شد و این زیرساخت ایجاد شد تا اگر شرکتی خواست در بخش هوانوردی عمومی سرمایه‌گذاری کند زمینه فراهم باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به مستندسازی اراضی فرودگاه بوشهر و گناوه گفت: تاکنون ۸۰ برگ سند تک برگ کاداستر برای ۳۷۰ هکتار زمین گرفته شده که ۱۴۳ هکتار آن مربوط به فرودگاه گناوه و مابقی بوشهر است و اگر بخش خصوصی استقبال کند می‌توان از این فرصت در بخش هوانوردی عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ساخت امکانات فرودگاهی و شهری مانند هتل استفاده شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال های اخیر به رفع مشکل دیرینه این فرودگاه اشاره کرد و گفت: تا پیش از سال ۹۶، گرد و غبار و مه و شرجی عامل تاخیر و لغو پروازهای این فرودگاه و نارضایتی و نگرانی مسافران بود که با نصب سامانه کمک ناوبری ILS این مشکل برطرف شد.

دهقان منشادی همچنین با اشاره به توسعه ۲۵ هزار مترمربعی اپرون با هزینه ۶ میلیارد تومانی طی سال های گذشته گفت: با توسعه یی که در این بخش به میزان دو برابر صورت گرفت، مشکل کمبود موقعیت پارک برطرف شده است و امروز این فرودگاه حتی برای بیس پروازها نیز این قابلیت را دارد.

به گفته دهقان منشادی؛ با توسعه فضای پارکینگی امروز اگر هواپیمایی در این فرودگاه شب خواب شود این امکان وجود دارد این درحالی است که در گذشته این کار بسختی انجام می‌شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در ادامه ضرورت آموزش و بروز بودن کارکنان برای تبعیت از قوانین بین‌المللی صنعت هوانوردی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا دومین سیمیلاتور(مرکز آموزش) برج مراقبت پرواز کشور در بوشهر راه‌اندازی شد و امروز از سراسر کشور برای فراگیری آموزش سیمیلاتور برج مراقبت پرواز به این استان سفر می‌کنند.

دهقان منشادی با اشاره به وجود تمام امکانات ناوبری در فرودگاه بوشهر گفت: این فرودگاه دارای ۲ باند موازی است و طولانی ترین باند فرودگاهی کشور با چهار هزار و ۴۷۰ متر را داراست.

وی گفت: در زمان حاضر ۲ فرودگاه بوشهر و گناوه زیر نظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال فعالیت و افزون بر این نیز چهار فرودگاه دیگر زیر مجموعه شرکت نفت و از نظر مدیریتی و عملکردی تابع قوانین مدیریتی شرکت نفت هستند و قوانین کلی هوانوردی بر آنها نیز حاکم است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بروز رسانی تجهیزات فرودگاهی و ارتقای ضریب ایمنی گفت: تعویض چراغ‌های باند به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات بصری پروازی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در طول حدود ۱۶ کیلومتر تعویض و در  سال ۹۷مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بازسازی امکانات داخلی مجموعه ترمینال‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار این کار با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به تصویب و تهیه طرح جامع ۲۰ ساله این فرودگاه گفت: با تصویب این طرح، سلایق کم رنگ و توسعه فرودگاه بر اساس طرح جامع انجام می‌شود.

وی در خصوص آمار مسافر و پرواز در فرودگاه بوشهر گفت: این فرودگاه از سال ۹۲ تا اسفندماه ۹۸ و پیش از شیوع ویروس کرونا در بخش مسافر و پروازها رشد ۲۰ درصدی داشت اما با شیوع این بیماری شمار پروازها و مسافران تا حدی کاهش یافت.

وی ادامه داد: تا قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹ در هفته ۸۰ تا ۹۰ پرواز در هفته در فرودگاه بوشهر انجام می‌شد اما در زمان حاضر این شمار به ۶۵ پرواز هفتگی کاهش یافته است.

دهقان منشادی بیان کرد: ایرلاین‌های فعال در استان بوشهر از چهار به ۹ ایرلاین افزایش یافته‌است و با وجود شیوع کرونا امروز این شرکت‌ها به هفت شرکت هواپیمایی فعال رسیده و مسیرهای پروازی نیز در استان در زمان حاضر به تهران، مشهد، خارگ و اصفهان انجام می‌شود

وی ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا پرواز به کیش نیز از فرودگاه بوشهر انجام می‌شد.

دهقان منشادی در خصوص پرواز خارجی نیز گفت: پرواز خارجی به کشور دبی چند سالی بود که باطل شده بود اما قبل از شیوع ویروس کرونا با یکی از شرکت‌های هواپیمایی به توافق رسیده بودیم که انجام و برنامه ریزی لازم انجام شد اما با شرایط پیش آمده هنوز انجام نشده‌است.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود پس از این بحران دوباره شرایط پرواز از فرودگاه بوشهر به دبی فراهم شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: توسعه پروازی از جمله به کشور دبی و توسعه و بازسازی فرودگاه بوشهر از جمله برنامه‌های مهم این فرودگاه در سال جاری است.

دهقان منشادی گفت: تلاش شد با تنوع ایرلاین‌ها به تنوع ساعت پروازی و ایجاد رقابت که باعث شکستن قیمت‌ها می‌شود برسیم.

وی پروژه فاضلاب، زهکشی و دفع آب‌های سطحی فرودگاه به مساحت ۲۵۰ هکتار، توسعه ساختمان‌های اداری و سپاه فرودگاه و توسعه ترمینال با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار را از جمله پروژه‌های مهم این فرودگاه در سال جاری عنوان کرد.

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو