پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | عملیات های دفاع مقدس کلاس درس ایثار و گذشت بود

تاریخ خبر: // کد خبر: 334898 // // //

عملیات های دفاع مقدس کلاس درس ایثار و گذشت بود

رضا علامه زاده که جانباز 30 درصد از ناحیه پا و کمر است، هنوز عشق به ایثار و جهاد دارد و می گوید تمام عملیات های دفاع مقدس کلاس درس از خودگذشتگی، شجاعت و حماسه بودند.

رضا علامه زاده از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، به سابقه 19 ماهه حضور خود در جبهه از سال 61 و حضور در عملیات های خیبر، والفجر 2 و والفجر 8 اشاره می کند و می گوید: سال 61 در سن 14 سالگی وارد جبهه و در عملیات های خیبر و والفجر 2 جانباز شدم.

علامه زاده که اواخر دوران خدمت خود را در شرکت فرودگاه ها سپری می کند و اکنون نیز کارمند فرودگاه بوشهر است، می افزاید: تمام روزهای دفاع مقدس خاطره است ولی گاه برخی خاطرات بیشتر در ذهن می ماند.

وی رزمندگان دفاع مقدس را نمونه اخلاق و گذشت می داند و توضیح می دهد: به خاطر دارم وقتی برای عملیات خیبر آماده می شدیم و در اردوگاه در حال توجیه بودیم، من در چادر، نماز می خواندم، ناگهان صدای غرش دو هواپیمای بعثی را شنیدیم که بالای اردوگاه در فاصله ای نزدیک حرکت می کردند و آن قدر صدای اولین بمب این هواپیماها بلند بود که من در قنوت نماز درجا تکان خوردم، بیرون که آمدم جز دود و آتش دیده نمی شد و مهمات و راکت را زده بودند. بسیاری از همرزمان ما شهید شدند و ما تکه های گوشت و استخوان انگشت و دست را از شعاع چند کیلومتری جمع آوری می کردیم و برای شناسایی به نیروهای تعاون می دادیم.

علامه زاده اضافه می کند: در عملیات والفجر2 نیز که در 16 کیلومتری عمق خاک عراق و نزدیک شهر «چومان مصطفی» عراق بود، می دانستیم راهمان سخت و بدون بازگشت است. ما با ماشین های یگانی به قله های مشرف به پیرانشهر رفتیم که  شیب بالایی داشت و با وجود اینکه در فصل تابستان بودیم، هنوز برف های سال پیش دیده می شد، پس از اقامه نماز مغرب و عشا به نقطه سفر مرزی رفتیم و در دره استراحت کردیم، با توجه به فاصله نقطه عملیات با مرز ایران این مسیر باید طی دو شب طی می شد و شب اول حدود هشت کیلومتر پیاده روی شد و در محل پیش بینی شده با راهنمایی پیشمرگان کرد گردان ما به نام گردان فجر لشگر المهدی مستقر شدیم که دوباره با فرارسیدن تاریکی هوا پس از نماز دوباره به سمت نقطه عملیات( تپه برد زرد) مشرف به تنگه شهر «چومان مصطفی» حرکت کردیم. پس از حدود شش ساعت رسیدیم، از کنار سنگرهای عراقی و روستاهای عراقی گذشتیم. به نقطه برخورد که رسیدیم شیب کانال کمتر می شد، عراقی ها در تپه بودند و به ما تسلط داشتند، اکثر نیروهای ما نیز در تپه کوتاهتر بودند و ما به بالای تپه بلندتر رفتیم و توانستیم تعدادی از عراقی ها را اسیر کنیم. من در آن عملیات جانباز شدم و تعدادی از دوستانم کنار من شهید شدند. در آن عملیات نهایت جانفشانی انجام شد و پس از عملیات و پیروزی که 200 کیلومتر از خاک عراق به تصرف ما درآمد و آتش توپخانه عراق از شهرهای مرزی ایران دور شد، به فیض دیدار با امام (ره) رسیدیم که در آن دیدار امام بر پیشانی فرمانده گردان به نام مرتضی جاویدی بوسه زدند. وی در کربلای پنج به فیض شهادت نایل شد.

وی می گوید: دفاع مقدس با همه سختی ها و مشکلاتی که رزمندگان اسلام با آن مواجه شدند جهاد اصغر بود و جهاد اکبر دوران پس از جنگ و عرصه سازندگی است که با همان نگاه در خدمت گزاری و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی موثر باشند.

این ایثارگر دفاع مقدس عنوان می کند: ما میراث خوار آن پیرزنی هستیم که تمام داشته های خود را که یک سبد تخم مرغ بود عاشقانه به رزمندگان دفاع مقدس هدیه می کرد و ما میراث خوار آن شهید 15 ساله ای هستیم که وقتی گروه تفحص شهدا پیکر مطهر وی را کشف کرد با دفترچه ثبت گناهان روزانه شهید رو به رو شدند که یکی کوتاه بودن سجده نمازش و دیگری قهقهه بلندش بود.