پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | پرواز «خودروهای پرنده» هیوندای از سال ۲۰۲۸

تاریخ خبر: // کد خبر: 336503 // // //


پرواز «خودروهای پرنده» هیوندای از سال ۲۰۲۸

بزرگ ترین خودروساز کره جنوبی مشغول ساخت «خودروهای پرنده» برای حمل و نقل هوایی شهری و بین شهری است و قصد دارد در سال 2028 وارد این بازار شود.


پرواز «خودروهای پرنده» هیوندای از سال ۲۰۲۸

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مدیران هیوندای از تصمیم این شرکت برای ورود به بازار «خودروهای پرنده» (flying cars) در سال 2028 خبر داد.براساس این گزارش، بزرگ ترین خودروساز کره جنوبی سخت مشغول طراحی و ساخت خودروهای پرنده است و قصد دارد ترکیب کاملی از این خودروهای هوایی را برای تردد در آسمان شهری و بین شهری ظرف یک دهه آینده روانه بازار کند.

«جایوون شین» رئیس واحد «حمل و نقل هوایی شهری» هیوندای اعلام کرد این شرکت مشغول ساخت مدل هایی است که قادر به حمل پنج تا شش نفر در مناطق درون شهری و همچنین یک مدل بزرگ تر برای پرواز بین شهرها خواهند بود.

به گفته او هیوندای انتظار دارد در سال 2028 وارد این بازار شود.

وی خاطر نشان کرد: “افرادی که همیشه در ترافیک خیابان ها و جاده ها گرفتار می شوند، درک می کنند که حرکت از طریق وسایل نقلیه هوایی چقدر راحت است. آن وقت است که ما شاهد انفجار تقاضا خواهیم بود.”

به گزارش بلومبرگ بسیاری از هواپیماسازان، تولیدکنندگان خودرو و شرکت های نوپا بدون نگرانی از موانع نظارتی و امنیتی به دنبال این هستند تا با خودروهای پرنده و تاکسی های هوایی سرنشین دار، تحولی در صنعت حمل و نقل ایجاد کنند.

تحلیل گران مؤسسه مورگان استنلی در برآوردهای خوش بینانه خود پیش بینی می کنند که این فناوری ممکن است به ظهور یک صنعت 2/9 تریلیون دلاری تا سال 2040 تبدیل شود و حتی در بدبینانه ترین نگاه نیز ارزش آینده این صنعت را 615 میلیارد دلار برآورد می کنند.

هیوندای اوایل امسال در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در لاس وگاس نسخه مفهومی از یک خودرو پرنده که با همکاری شرکت اوبر تولید شده بود را به نمایش گذاشت.

«شین» عنوان کرد تعدادی خودرو پرنده شاید در اوایل سال 2023 رونمایی شوند، اما هیوندای سال 2028 را هدف قرار داده به این دلیل که تا آن زمان زیرساخت های لازم ساخته شده و آگاهی عمومی نیز بالاتر رود.

به گفته این مدیر 61 ساله، هیوندای تلاش می کند برای جذب مشتریان اولیه هزینه این خودروها و مقدار سروصدای آنها را کاهش داده و در عین حال ایمنی را به عنوان یک فاکتور کلیدی حفظ کند.

شین همچنین اظهار داشت علاوه بر خودروهای حامل افراد، هیوندای در حال کار بر روی مدلی از خودروهای پرنده است که کالاهای با ظرفیت حداکثر 300 کیلوگرم را حمل خواهند کرد.

این شرکت هنوز تصمیمی در مورد محل ساخت این وسایل نقلیه هوایی نگرفته است.

ایرباس، بوئینگ و شرکت های نوپایی چون لیلیوم از جمله رقبای هیوندای در این عرصه هستند.

واهانا (Vahana) تاکسی هوایی ساخت شرکت A3 که پایگاه نوآوری ایرباس در سیلیکون والی است نخستین پرواز آزمایشی خود را در سال 2018 انجام داد و نمونه اولیه ساخت بوئینگ نیز در ژانویه سال گذشته به پرواز درآمد.

در همین حال سازنده خودروهای برقی چین، ایکس پنگ (Xpeng)، ماه گذشته از یک نمونه اولیه با ظرفیت حمل 2 نفر و توان پرواز در ارتفاع حداکثر 25 متری رونمایی کرد.

به گفته شین، خودروسازان به خاطر تخصص خود در زمینه تولید انبوه نسبت به سازندگان هواپیما برتری دارند. معمولاً ایرباس و بوئینگ هر یک سالانه کمتر از 1 هزار هواپیما را تحویل می دهند در حالی که خودروسازان می توانند میلیون ها دستگاه تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد تولید خودروهای هوایی احتمالاً در تیراژ صدها هزار دستگاه خواهد بود.

شین در پایان گفت: “ما نمی خواهیم به نخستین شرکت در این بازار تبدیل شویم بلکه می خواهیم تا نخستین شرکت دارای محصول صحیح و درست در این بازار باشیم.”

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کار پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو