پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | افزایش وفاق سازمانی با استفاده از یونیفرم متحدالشکل

تاریخ خبر: // کد خبر: 338041 // // //


افزایش وفاق سازمانی با استفاده از یونیفرم متحدالشکل

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر الزام همه کارکنان به استفاده از البسه متحدالشکل و تعیین‌شده به منظور هماهنگی و بالا بردن وفاق سازمانی تاکید کرد.


افزایش وفاق سازمانی با استفاده از یونیفرم متحدالشکل

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر الزام همه کارکنان به استفاده از البسه متحدالشکل و تعیین‌شده به منظور هماهنگی و بالا بردن وفاق سازمانی تاکید کرد.علی شورمیج با اشاره به دو جنبه بین المللی و داخلی شرکت فرودگاه‌ها، هدف از طراحی یونیفرم برای کارکنان را توجه ویژه به پوشش مناسب اداری خواند و از آن به عنوان یک ضرورت یاد کرد و اظهار داشت: این موضوع که در صنعت هوانوردی دنیا مرسوم و جزء دیسپلین های شرکت ها و سازمان های هوانوردی دنیاست، نشانگر توجه ویژه به نیروی انسانی در صنعت هوانوردی است.

وی در ادامه گفت: هدف از این اقدام تمایز کارکنان شرکت با یک پوشش متحدالشکل و ظاهر مرتب و یکپارچه از سایر کارکنان ارگان های مستقر در فرودگاه، ایجاد حس وفاداری کارمندان به شرکت و ایجاد هویت سازمانی، نظم و انضباط در سطح شرکت خواهد بود. از دیگر مزایای استفاده از لباس متحدالشکل می‌توان به تقویت تعلق به سازمان، تأثیر روی مراجعان، ایجاد معیار تشخیص کارکنان و متصدیان به منظور کاهش سردرگمی مراجعان و افزایش میزان کارایی و بازدهی شرکت، ایجاد نظم در مجموعه ستادی و فرودگاه ها، ایجاد نظم و تأثیر مثبت در ذهن مراجعه‌کننده و اعتبار بخشیدن به کارکنان و شرکت اشاره کرد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع؛ حرفه ای بودن از نگاه ارباب رجوع، بالا بردن بهره‌وری سازمانی و ایجاد حس مشترک، همدلی و یکرنگی در بین کارکنان، از اهداف دیگر این طرح است.

وی همچنین به نحوه انتخاب پیمانکار بر اساس مناقصه محدود برای تولید یونیفرم سازمانی شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: از میان هفت شرکت برند و برتر، سرانجام پس از بررسی به‌عمل آمده و ارایه قیمت در زمان مناقصه متناسب با اعتبار مصوب برای لباس کارکنان، شرکت زاگرس‌پوش به‌عنوان برنده مناقصه  مشخص شد.

وی در خصوص معیار انتخاب رنگ، مدل و کیفیت یونیفرم اظهار داشت: در گام نخست، انتخاب کت و شلوار و مانتو به عنوان لباس ملی مد نظر قرار گرفت و با توجه به استفاده اکثر ارگان ها، دستگاه ها و بانک ها از رنگ های مشکی، سرمه ای و طوسی و همچنین با نگاه اداری و به منظور ایجاد تمایز بیشتر و تنوع رنگ و متناسب با سلیقه و روحیه شادابی، رنگ ارائه‌ شده به‌عنوان رنگ متمایز از اکثر ارگان ها با پیشنهاد طرح منتخب، مورد انتخاب و تایید قرار گرفت.

وی همچنین در انتخاب شرکت پیمانکار به کیفیت، مرغوبیت و دوام پارچه به لحاظ کیفی و کمی و خوش دوخت بودن آن اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع  با بیان این که با توجه به اینکه یونیفرم سازمانی باید یک‌دست و یکرنگ باشد و قطعاً باعث تقویت روحیه هماهنگی و یکرنگی و همدلی در بین کارکنان شود، تاکید کرد: از این رو، نگاه هیات مدیره شرکت به این طرح ملی و کشوری است و تمامی همکاران موظفند برای هماهنگی و بالا بردن وفاق سازمانی نسبت به استفاده البسه متحدالشکل و تعیین شده اقدام کنند. بنابراین، به هیچ عنوان وجه لباس به کارکنان قابل پرداخت نخواهد بود.

شورمیج افزود: چنانچه به هر دلیل هر یک از کارکنان در موعد مقرر نسبت به اندازه گیری و دریافت البسه مد نظر اقدام نکنند، مسئولیت ناشی از آن بر عهده کارمند خواهد بود و صرفا وجه کت  و شلوارهای تحویلی به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو