پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 343556 // // //


هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟

با بالا رفتن قیمت‌های بلیت هواپیما، اولین سوالی که مطرح می شود این است که هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟
افزایش قیمت دلار در ایران روی همه چیز تاثیر گذاشت. از قیمت لوازم خانگی، گوشی موبایل، لپ تاپ گرفته تا قیمت خودرو و مرغ و روغن و تخم مرغ و البته قیمت بلیت هواپیما. به گفته مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه هر ساعت پرواز در دنیا حدود ۴۸ دلار است اما در ایران این هزینه حدود ۲۸ دلار تمام می شود. یعنی هر چه قیمت دلار کمتر باشد، قیمت بلیت هواپیما هم کمتر می شود.


هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟

با بالا رفتن قیمت‌های بلیت هواپیما، اولین سوالی که مطرح می شود این است که هزینه هر ساعت پرواز چند دلار است؟
به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت دلار در ایران روی همه چیز تاثیر گذاشت. از قیمت لوازم خانگی، گوشی موبایل، لپ تاپ گرفته تا قیمت خودرو و مرغ و روغن و تخم مرغ و البته قیمت بلیت هواپیما. به گفته مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه هر ساعت پرواز در دنیا حدود ۴۸ دلار است اما در ایران این هزینه حدود ۲۸ دلار تمام می شود. یعنی هر چه قیمت دلار کمتر باشد، قیمت بلیت هواپیما هم کمتر می شود.

عبدالرضا پازوکی مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما می گوید:« ۷۰ درصد صنعت هوانوردی وابسته به خارج است. قطعات، تمام کتاب‌ها، مسیرهای پروازی در دستگاه‌های ناوبری و …خارجی هستند و تنها مواد مصرفی وابسته به ریال، سوخت و کترینگ است که قیمت دلار ناخواسته بر روی این کالاهای داخلی هم اثر گذار بوده است.»

پروتکل وزارت بهداشت غیر علمی است

او معتقد است پروتکل جدید وزارت بهداشت بر افزایش هزینه‌های ایرلاین‌ها تاثیر زیادی داشته است. او در ادامه با اشاره به اجرای مسافرگیری براساس ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما می گوید:« با این الزام برای هواپیمای ۱۶۰ نفره می‌توان ۹۵ مسافر پذیرفت حال اینکه در این صورت هزینه‌های ثابت که باید تقسیم بر ۱۶۰ نفر شوند تا پوشش حداکثری هزینه‌ها را داشته باشیم، تقسیم بر ۹۵ نفر می‌شود و باقیمانده عدد بزرگتری خواهد بود. بنابراین هزینه‌ها با تعداد مسافر در هر پرواز رابطه مستقیم دارد »
به گفته پازوکی این پروتکل اساسا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین مسافران پایه علمی ندارد .او در این باره می گوید:« این پروتکل از ابداعات وزارت بهداشت ایران است وگرنه در هیچ جای دنیا چنین دستورالعملی نیست و به اجرا نمی‌رسد. از سالیان گذشته برای اینکه مسافران داخل هواپیما مشکلی پیش نیاید، هوای داخل هواپیما را با سیستم تهویه تنظیم می‌کردند امروز هم با سیستم‌های تهویه هوای داخل کابین جابه جا می‌شود.»

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کاماپرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو