پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | آزمایش موفق خودرو پرنده با طراحی جاده‌ای انجام شد + فیلم

تاریخ خبر: // کد خبر: 345389 // // //


آزمایش موفق خودرو پرنده با طراحی جاده‌ای انجام شد + فیلم

ایرکار (AirCar) محصولی از شرکت کلین ویژن است که فراتر از مدل‌های مفهومی قبلی، ظاهری متناسب با خودروهای امروزی دارد و علاوه‌بر حرکت جاده‌ای، می‌تواند به هواپیما تبدیل شود.


آزمایش موفق خودرو پرنده با طراحی جاده‌ای انجام شد + فیلم

ایرکار (AirCar) محصولی از شرکت کلین ویژن است که فراتر از مدل‌های مفهومی قبلی، ظاهری متناسب با خودروهای امروزی دارد و علاوه‌بر حرکت جاده‌ای، می‌تواند به هواپیما تبدیل شود.

ساخت خودرو پرنده از سال‌ها پیش مدنظر مهندسان و دانشمندان قرار داشته است. این طرح حتی اگر به نمونه‌ی تجاری تبدیل شود، مشکلات فراوانی دارد؛ ازجمله تأمین ایمنی، عملکرد فنی رضایت‌بخش در دو حالت زمینی و هوایی، قیمت مناسب، هماهنگی با قوانین مرتبط با تردد خودروهای جاده‌ای و مقررات هوانوردی، رعایت استاندارد آلودگی صوتی و نیاز به آموزش خاص برای راننده (خلبان). با این وضعیت، پیش‌تولید و ساخت نمونه‌های آزمایشی نیز پرهزینه است.

استفان کلین مؤسس و مدیر شرکت کلین ویژن (Klein Vision) است. وی اصالتا اهل کشور اسلواکی واقع در نزدیکی جمهوری چک امروزی است. کلین در رشته‌ی طراحی صنعتی از دانشگاه‌های اسلواک و فرانسه فارغ‌التحصیل شده و در کارنامه‌اش سابقه‌ی همکاری با برندهای مطرح خودروسازی مثل آئودی و فولکس‌واگن و بی‌ام‌و دیده می‌شود. علاوه‌بر طراحی خودرو، تجربیات متنوعی در خلبانی و پرواز با انواع هواپیما و گلایدر کسب کرده است.

اولین طرح‌های استفان کلین با هدف ساخت خودروهای پرنده، سال ۱۹۸۹ به مرحله‌ی آزمایش رسید. ایروموبیل I و ایروموبیل II که با نام‌های AM1 و AM2 نیز شناخته می‌شوند، درواقع هواپیماهایی با قابلیت تردد در جاده بودند. درحال‌حاضر، این مدل‌ها در موزه‌ی شهر کوشیتسه کشور اسلواکی نگه‌داری می‌شوند. در سال ۲۰۱۶، استفان کلین طرح ویژه‌ی خود برای ساخت خودرو پرنده‌ی تجاری به‌نام ایرکار (AirCar) را معرفی کرد. در این پروژه، طراحی ظاهری شبیه به خودروهای امروزی و پیشرفته اولویت دارد و قابلیت تبدیل به هواپیما، مد نظر قرار گرفته است.

ایرکار ساخت شرکت کلین ویژن کشور اسلواکی برای بلندشدن از سطح زمین (Take off) نیازمند فضای مناسب برای دور‌خیز (Taxi) و مسیری شبیه باند پرواز است. این شرایط برای فرود نیز لازم خواهد بود؛ البته ایرکار خلاقیتی کم‌نظیر در جمع‌کردن بال‌های اصلی دارد و حتی بالچه‌ی عقب را به‌صورت کشویی داخل بدنه جای می‌دهد. محصول یادشده کاملا به خلبانی با تجربه‌ی پرواز با هواپیما نیاز دارد.

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از زومیت


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو