پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خروج فرودگاه مهرآباد از تهران مسأله کلان ملی است

تاریخ خبر: // کد خبر: 352491 // // // // //


خروج فرودگاه مهرآباد از تهران مسأله کلان ملی است

در طراحی های اولیه فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان فرودگاه تهران در نظر گرفته شده و فرودگاه مهرآباد باید جمع آوری و یا منتقل شود. البته انتقال و خروج این فرودگاه مسأله ای ملی است و نمی توان آن را در سطح شهرداری بررسی کرد.


خروج فرودگاه مهرآباد از تهران مسأله کلان ملی است

در طراحی های اولیه فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان فرودگاه تهران در نظر گرفته شده و فرودگاه مهرآباد باید جمع آوری و یا منتقل شود. البته انتقال و خروج این فرودگاه مسأله ای ملی است و نمی توان آن را در سطح شهرداری بررسی کرد.
سید مصطفی موسوی شهردار منطقه 9  درباره مشکل سر و صدای هواپیماهای فرودگاه مهرآباد در این منطقه و بحث خروج این فرودگاه از محدوده شهر تهران گفت: انتقال فرودگاه یک مساله کلان ملی است و در سطح شهرداری منطقه و حتی شهرداری شهر تهران نمی توان آن را بررسی کرد و انجام داد.
او افزود: بعد از حادثه سقوط هواپیما در شهرک توحید، مباحثی در رابطه با خروج فرودگاه از تهران مطرح شد که البته به دلیل پیچیده بودن این موضوع ادامه پیدا نکرد.
موسوی با بیان اینکه حدود 17 ارگان و نهاد در فرودگاه مهرآباد حضور دارند، ادامه داد: در طراحی که قبل از انقلاب اسلامی صورت گرفت مکان فرودگاه امام خمینی(ره) فعلی باید فرودگاه تهران باشد و مهرآباد باید از تهران خارج می شد. در شرایط کنونی اما نه فرودگاه امام خمینی به نتایج طراحی اولیه خود رسیده و نه فرودگاه مهرآباد شرایط انتقال را دارد. اگر فرودگاه امام خمینی به نقطه مطلوب برسد فرودگاه مهرآباد باید جمع شود البته نهادهای مختلف مانند هلیکوپتر سازی بحث‌ها و مشکلاتی برای خروج از این محدوده دارند.
شهردار منطقه 9 با تاکید بر این‌که خروج‌فرودگاه از محدوده شهر تهران بسیار بحث پیچیده‌ای است، توضیح داد: زمانی که این محدوده برای ساخت فرودگاه مهرآباد در نظر گرفته شده بود، جزو محدوده شهری نبود و روستاهایی از جمله روستای جی در این منطقه وجود داشت و بعد از ایجاد فرودگاه بود که وسعت شهر به این محدوده رسید.
او با بیان اینکه مناطق 9 و 21 در رابطه با سر و صدای هواپیماها با مشکل مواجه هستند؛ عنوان کرد: منطقه 21 هنگام صعود و پرواز هواپیماها و برخی محلات منطقه 9 در هنگام فرود هواپیماها با مشکل سروصدای آنها مواجه می شوند.
موسوی با بیان اینکه امیدواریم جمع بندی ها به نقطه‌ای برسد که حداقل بخش فرودگاه مهرآباد را بتوان منتقل کرد، یادآور شد: این محدوده بزرگترین بخش توسعه ای شهر تهران است، چرا که در هیچ نقطه شهر تهران مساحتی به این بزرگی وجود ندارد که ساخت و سازی در آن انجام نشده باشد، محدوده ای که اگر آزاد شود، مساحتی سه برابر بوستان ولایت خواهد داشت.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو