پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | تلاش ها برای ارتقا ایمنی در ترمینال هوایی تهران

تاریخ خبر: // کد خبر: 352749 // // //


تلاش ها برای ارتقا ایمنی در ترمینال هوایی تهران

برای نخستین بار بهره‌‌گیری از اطلاعات رادار مد S در سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هوایی فرودگاه بین المللی مهرآباد، با تلاش متخصصان عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیاتی می شود.


تلاش ها برای ارتقا ایمنی در ترمینال هوایی تهران

سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: با جایگزینی سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هوایی فرودگاه بین المللی مهرآباد که با هدف ارتقای ایمنی ترافیک هوایی و بهینه سازی تجهیزات CNS/ATM صورت گرفته، امکان استفاده از اطلاعات مد S رادار کوشک بزم به همت و تلاش متخصصان الکترونیک هواپیمایی ATSEP و همکاری سایر بخش‌های عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شرایطی که کشورمان با تحریم‌های ظالمانه روبروست، فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی اظهار داشت: موفقیت متخصصان ارتباطات و ناوبری هوایی در اجرای طرح جایگزینی و پیاده‌سازی و برقراری اطلاعات مد S در سامانه مذکور موجب می‌شود تا ترکیب اطلاعات راداری و طرح پروازی مربوط به اهداف شناسایی شده که شامل موقعیت، کد شناسایی، سرعت، ارتفاع و برخی دیگر از مشخصه‌های هواپیما است، حتی در صورت بروز مشکل در بخشی از پردازند‌ه‌های سامانه اتوماسیون که وظیفه‌ی پردازش اطلاعات طرح پروازی را دارند، همچنان در صفحه نمایشگر راداری در اختیار کنترلرهای برج و اپروچ فرودگاه قرار داشته باشد و وقفه‌ای در ارایه سرویس ایجاد نشود.

وی افزود: رادار کوشک بزم از مدرن ترین و پیشرفته ترین رادارهای مورد استفاده در کشور است که در سال 1398 توسط متخصصان مربوطه راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما بدلیل عدم بروز رسانی سامانه های کنترل ترافیک هوایی، بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های این رادار از جمله اطلاعات مد S آن، امکان پذیر نشده بود.

بهنام گفت: مطالعات این طرح از شهریورماه سال 1398 آغاز و با تاکید و حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و معاون عملیات هوانوردی با جدیت در دستور کار اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی قرار گرفت و طی یک برنامه اجرایی، مراحل بررسی الزامات و آماده سازی تجهیزات، نصب، راه‌اندازی و آزمایشات فنی و عملیاتی آن با موفقیت انجام و در مرحله تست نهایی قرار دارد که پس از کسب تاییدیه های لازم به بهر‌برداری عملیاتی نهایی خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی در پایان گفت: نصب سامانه سوئیچینگ Frequentis در محل اپروچ و همچنین جایگزینی سامانه اتوماسیون فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به اتمام رسیده و مرحلهSAT تکنیکال و اپریشنال انجام شده و پس از دریافت مجوز سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص مدیریت تغییر و به روز رسانی آموزش های Maintenance و Operational و تست های کاربری و فنی لازم سامانه سوئیچینگ و اتوماسیون برج و اپروچ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در آینده نزدیک آماده افتتاح نهایی خواهد بود.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو