پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | امتیاز ۹۰ ثانیه تنفس و مبدأ فرودگاه در اسنپ برای تاکسی‌داران

تاریخ خبر: // کد خبر: 353693 // // //


امتیاز ۹۰ ثانیه تنفس و مبدأ فرودگاه در اسنپ برای تاکسی‌داران

مدیرعامل شرکت عمران، خدمات منطقه آزاد کیش با تأکید بر اینکه اولویت اول و آخر ما تاکسی‌ها هستند ادامه داد: بسته‌های حمایتی در اسنپ برای رانندگان تدارک دیده شده است، مقرر کردیم که در خواست مسافر در ۹۰ ثانیه ابتدایی برای تاکسی باشد و اگر جوابی دریافت نشد بر روی تاکسی شخصی ظاهر شود، مبدأ فرودگاه را هم تاکسی‌ها سرویس بدهند.


امتیاز ۹۰ ثانیه تنفس و مبدأ فرودگاه در اسنپ برای تاکسی‌داران

با توجه به مشکلات پیش آمده در حوزه حمل و نقل و زیاد شدن گلایه و شکایات و عدم برخورد صحیح با رانندگان متخلف، تغییر رویه نیاز ضروری در این حوزه بود، با اقدام شرکت‌ عمران، آب و خدمات شرکت اسنپ به‌عنوان اولین تاکسی اینترنتی وارد جزیره کیش شد و از روز گذشته فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز کرد.

هم زمان با آغاز فعالیت اسنپ، روز گذشته رانندگان تاکسی برای چندمین بار دست به اعتصاب زدند، در این رابطه عصر روز گذشته جلسه‌ای بین مدیران شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و نماینده رانندگان تاکسی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا آقای پاشاکی رئیس حمل و نقل به تشریح مختصری از اقدامات صورت گرفته در رابطه با تاکسی اینترنتی پرداخت، بعد از آن نمایندگان رانندگان تاکسی نظرات خود را ارائه دادند.

جلسه‌ای برای بررسی اپلیکیشن ما گذاشته نشد/ باید با رانندگان متخلف برخودر جدی می‌کردید

آقای سقایی مدیر تاکسی کرانه با عنوان اینکه تمام صحبت‌های مطرح شده فقط توجیه کننده حضور اسنپ است، گفت: هیچ جلسه‌ای برای اپلیکیشن ما گذاشته نشد و چطور شده تمام امکانات بخش دولتی در اختیار یک بخش خصوصی قرار گرفته است؟ این خدماتی که اسنپ انجام می‌دهد را ما هم ارائه می‌دهیم.

وی افزود: یک راننده تاکسی ۲۰ روز طول می‌کشد تا شروع به‌کار کند و از چند جا باید گواهی بیاورد اما  راننده اسنپ یک شبه پشت ماشین می‌نشیند.

سقایی ادامه داد: می‌گویید اسنپ بسته حمایتی می‌گذارد، آنها پول را از راننده تاکسی می‌گیرند و به راننده می‌دهند.

وی اظهار داشت: حمل و نقل نمی‌تواند جلوی خلاف را بگیرد، باید با رانندگان متخلف برخورد جدی می‌کردید، اگر حمل و نقل کوتاهی کرده دلیلی ندارد بقیه چوب آنرا بخورند.

وی با عنوان اینکه همه اعتراض ما برای ورود راننده شخصی است اظهار داشت: اگر قرار است ماشین شخصی در اسنپ بیاید، بگویید دستفروشی راه بیاندازیم، راننده شخصی تقابل با راننده تاکسی است، باید جواب رانندگانی که سرمایه آنها یک شبه نصف می‌شود را داد.

مدیر آژانس کرانه بیان داشت: خودتان گفتید که احتیاجی به اضافه شدن تاکسی به ناوگان نداریم و همین ۷۰۰ تاکسی نیاز جزیره است، چطور شده که یک شبه نظرتان تغییر کرد!؟

کمر راننده تاکسی با اسنپ شکست

یکی دیگر از رانندگان تاکسی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: تاکسی اینترنتی خواسته چندین ساله ما است، در ابتدا با اعلام ورود اسنپ خوشحال شدیم، اما وقتی گفتند باید ۲۰درصد بدهیم و قرار است اسنپ ۱۰درصد زیر قیمت اعلام شده سازمان کار کند برای ما قابل قبول نبود، چه کسی هزینه ۳۰درصدی را متقبل می‌شود؟

او گفت: راننده‌های تاکسی همه سرمایه خود را فروخته‌اند تا توانسته‌اند یک تاکسی خریداری کنند، با این کار سرمایه آنها نصف می شود، چه کسی جوابگو خواهد بود؟ اگر این هزینه را جای دیگری انجام داده بودیم الان خیلی بهتر بود، کمر قشر راننده تاکسی با اسنپ شکست.

قاسم عزیزی یکی دیگر از رانندگان گفت: جلسه گرفتیم و گفتیم شخصی‌ها دارند مسافرکشی می‌کنند، شما قول پیگیری دادید، هیچ نتیجه‌ای نداشت و پیگیری نشد، به‌جای آن کارت تردد من باطل شد، بدون هیچ کمیته انضباطی ۵۲ روز هست شغل ندارم.

وی افزود: چرا تمامی‌کلیپ‌ها رسانه‌ای نمی‌شود؟ چرا فقط وقتی راننده تاکسی یک کاری می‌کند سریع آنرا پخش می‌کنید؟

این راننده تاکسی ادامه داد: رانندگان تاکسی نمی‌خواهند یک مدیر دراتاقش بنشیند و مدیریت کند، باید بیاید کف خیابان مدیریت کند، گفتیم جلوی شخصی‌ها را بگیرید اسنپ آوردید، با راننده تاکسی مهربان‌تر باشید، راننده تاکسی تمام سرمایه خود را فروخته و تاکسی گرفته است.

ضعف نظارت بر عملکرد تاکسی‌های زرد خطی

علیخانی یکی دیگر از نمایندگان رانندگان تاکسی گفت: نزدیک دو سال هست دنبال مشکلات رانندگان تاکسی هستیم، شاید بیش از ۱۰۰ جلسه گذاشتیم اما هیچ خروجی نداشتیم.

وی ادامه داد: ما راننده تاکسی هستیم و روزی که بخواهیم در این کار وارد شویم باید هزار تایید صلاحیت بگیریم، چطور اسنپ یک شبه مجوز می‌گیرد؟

علیخانی اظهار داشت: تاکسی زرد همه جا هست و دربستی کار می‌کند، فاز سه نوبنیاد تاکسی زرد هست مسافر هم هست، عوض اینکه چهارتا مسافر سوار کند یک نفر را سوار می‌کند و دربستی می‌روند، منِ تاکسی سفید می‌توانم یک نفر را سوار کنم، چرا در رابطه با تخلف تاکسی زرد دخالت نمی‌کنید؟ چرا نظارت بیشتر نمی‌شود؟

وی گفت: اصحاب رسانه همیشه می‌گویند که تاکسی تریپ می‌گیرد، ما تریپ نمی‌خواهیم، جلسات متعددی برای آن برگزار شده، رستوران نباید تریپ بدهد، آیا رستورانی که تریپ نمی‌دهد مشتری ندارد؟

این راننده تاکسی بیان داشت: جبهه گرفتند که باید در اسنپ ثبت نام کنید، ۲۵ سال است در جزیره هستم، سرمایه‌ام را برای تاکسی گذاشتم، بگذارید تاکسی کار خودش را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اسنپ بخواهد کار کند بدون شخصی و بدون درصد، این شرط ما هست، اجازه بدهید با اپلیکیشن ما کار کنیم.

در ادامه این جلسه اصحاب رسانه مسائل و مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل کیش را بیان کردند.

اپلیکیشن تاکیش مجوزهای لازم را ندارد

فیصلی رئیس حراست شرکت خدمات کیش در این جلسه گفت: اپلیکیشن حمل و نقل نیازمند داشتن مجوز هست که هنوز دریافت نکرده است.

وی افزود: تلاش این بود که شرکت‌های تاکسیرانی با اسنپ کار کنند اما متاسفانه دوستان نیامدند، در صورتیکه فکر می‌کردیم از این خدمات توسط رانندگان تاکسی استقبال شود.

این مسئول ادامه داد: اسنپ یک شرکت است مثل باقی شرکت‌ها، حمل و نقل، اسنپ را مجاب کرد که فقط با راننده‌های تاکسی کار کند اما راننده‌ها نیامدند، هدف و سیاست شرکت خدمات و سازمان این بوده که درامد شما را بالاتر ببرد و به مردم جزیره خدمات بدهد.

وی عنوان کرد: راننده‌های تاکسی برایشان چه فرقی می‌کند با اسنپ کار کنند یا با شرکت‌هایی که الان زیرنظرشان هستند، در کنار سرویسی که از شرکت‌های خود می‌گیرید، از اسنپ هم سرویس بگیرید و بابت سرویسی که از اسنپ می‌گیرید درصد می‌دهید.

فیصلی اظهار داشت: دوستان خودشان کم لطفی کردند، متاسفانه از ابتدا به سمت مقابله با حمل و نقل رفتند، در حالی که حمل  نقل به فکر آنها هست، ۳ ماه بیایید کار کنید ببینید این سیستم به ضرر شما هست یا به نفع؟ از روز اول با مخالفت جلو آمدید.

وی در پاسخ راننده‌ای که به ابطال مجوزش اعتراض داشت گفت: مشکل شما موضوع دیگری بود که اطلاع داده شد و ارتباطی با حضور در جلسه نداشت.

امتیاز ۹۰ ثانیه تنفس و مبدأ فرودگاه در اسنپ برای تاکسی‌داران/ با تحصن نتیجه نمی‌گیرید

در انتهای این جلسه مدیرعامل شرکت عمران، خدمات منطقه آزاد کیش گفت: موضوع تاکسی‌های اینترنتی به هیچ وجه در انحصار هیچ شرکتی نیست، این موضوع از سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفته است و جلسات متعددی برای آن برگزار شد و آنرا به اجرا گذاشتیم.

ابوالفضل طیبی گفت: نرم افزار ارائه شده توسط تاکسی‌رانان مورد بررسی قرار گرفت، علاوه بر اشکالات فنی، مجوزهای لازم را نداشته است، هر زمانی هرکدام از دوستان مجوز گرفتند ما درخدمت آنها هستیم اما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا مجوز بگیرید.

وی عنوان کرد: گله‌مندی در رابطه با عملکرد رانندگان تاکسی است، عدم سرویس دهی مناسب و دیگر موارد وجود دارد، باید بتوانیم خودمان را بروز کنیم و از ظرفیت‌های روز استفاده کنیم، همه مجموعه سازمان از فناوری‌های نوین حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول و آخر ما تاکسی‌ها هستند ادامه داد: بسته‌های حمایتی در اسنپ برای رانندگان تدارک دیده شده است، مقرر کردیم که در خواست مسافر در ۹۰ ثانیه ابتدایی برای تاکسی باشد و اگر جوابی دریافت نشد بر روی تاکسی شخصی ظاهر شود، مبدأ فرودگاه را هم تاکسی‌ها سرویس بدهند.

وی اظهار داشت: از دوستان خواهش کردیم که به اسنپ بیایند، ما قبول کردیم به مردم خدمات دهیم، نمی‌توانیم خدمات را متوقف کنیم، در روزهای گذشته همه با وسیله شخصی به مردم سرویس دادیم، با این رفتارها به نتیجه‌ مدنظر نخواهید رسید، باید در فضای گفتگو موضوعات را حل کنیم، با تحصن موضوعی به نتیجه نمی‌رسد.

شرکت عمران، خدمات خانه تاکسیداران است، هیچ‌کسی نمی‌تواند رانندگان تاکسی را از خانه بیرون کند، اگر راننده‌ای تخلف کرده نمی‌شود این را به همه بسط داد، تاکسی‌داران انسان‌های شریفی هستند، خواهشم این است که در فضای تنش نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

حرف آخر…

با نگاه از بیرون و توضیحاتی که مدیرعامل شرکت عمران، خدمات ارائه داد و آیتم‌های جذابی که برای استفاده از اسنپ در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شده است، به‌نظر می‌رسد این حضور اسنپ می تواند به کسب و کار آنها رونق ببخشد و باعث یک امر ضروری در دنیای امروز است، موضوعی که بسیاری از راننده‌های تاکسی هم آن را قبول دارند.

این کار مزایایی دارد از جمله اینکه دیگر نیاز نیست در یک صف عریض و طویل برای سوار کردن مسافر منتظر بمانند، بحث و جدل با مسافر نیز حذف می‌شود، دیگر نیازی به استفاده از تاکسی‌متر نیست، بر روی عملکرد افراد نیز نظارت بیشتری می‌شود و…

برخی از اپلیکیشن بومی سخن می‌گویند، موضوعی که مسئولان امر مشکلاتی را برای آن عنوان کرده‌اند که عدم دریافت مجوز لازم از نهادهای مربوطه از جمله آن است. سوال اینجاست که چه تضمینی وجود دارد که این اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌های مشابه با هزینه‌ای که برای خدمات دهی دارند، در آینده درصدی از راننده‌ها دریافت نکنند؟ یا تعیین کننده نرخ در این اپلیکیشن چه شرکتی است؟ و این اپلیکیشن را چه کسانی مدیریت می‌کند؟ و…

حضور خودروهای شخصی در بحث حمل و نقل موضوعی است که بسیاری به آن اعتراض دارند، قطعاً این حضور می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که باید به طور جداگانه به آن پرداخت و با دقت نظر بیشتری آنرا بررسی کرد.

درنهایت توصیه به رانندگان محترم تاکسی این است که اگر صحبتی دارند و می‌خواهند مذاکره‌ای کنند بهتر است مدیران آژانس‌ها را به‌عنوان نماینده در جلسات با مدیران نفرستند و در بین خود راننده‌ها نمایندگان‌ مشخص شوند، قطعاً درک صحیح مزایا و معایب حضور اپلیکیشن اسنپ برای همه آنها ضروری است.

به هر حال اسنپ وارد کیش شده و با توجه به نارضایتی از عملکرد تاکسی‌ها به‌ویژه عدم سرویس دهی مناسب در مناطق مسکونی برای کیشوندان از سوی عموم مورد استقبال واقع شده است و باید روزها و ماه‌های آینده شاهد این باشیم که این اپلیکیشن در چه حوزه‌های دیگری ورود می‌کند.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کیشوندنیوز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو