پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | چگونگی تأثیر بحران نفت بر صنعت هوایی

تاریخ خبر: // کد خبر: 354497 // // //


چگونگی تأثیر بحران نفت بر صنعت هوایی

یکی از بحران هایی که به بهبود فناوری در صنعت هوایی کمک زیادی کرد ، بحران نفت در دهه 1970 بود . پس از اعلام تحریم نفتی اعضای اوپک در اکتبر 1973به دلیل افزایش ناگهانی قیمت نفت ، صنعت هواپیمایی تصمیم گرفت تا به بهبود شرایط خود بپردازد .


چگونگی تأثیر بحران نفت بر صنعت هوایی

یکی از بحران هایی که به بهبود فناوری در صنعت هوایی کمک زیادی کرد ، بحران نفت در دهه 1970 بود . پس از اعلام تحریم نفتی اعضای اوپک در اکتبر 1973به دلیل افزایش ناگهانی قیمت نفت ، صنعت هواپیمایی تصمیم گرفت تا به بهبود شرایط خود بپردازد .
ایکائو گزارش داده که به دنبال افزایش 400 درصدی نرخ نفت ؛ مجموعه ای از توصیه ها را به دولت های بحران زده تصویب کرد تا روش‌های ناوبری هوایی و کنترل ترافیک هوایی در سرزمین‌های خود را بررسی کنند و تا حد ممکن مسافت پرواز و تاخیرهای ترافیکی هوایی را کاهش دهند. ایکائو تاکید داشت که حداکثر هماهنگی در زمینه تأمین سوخت انجام شود تا عملکرد خدمات هوایی در مقابل منافع عمومی حفظ گردد .
ایکائو اصرار داشت که از تبعیض علیه شرکت‌های هواپیمایی سایر کشورها در توزیع سوخت موجود در فرودگاه‌های خود خودداری شود و در مقابل، اصلاح برنامه ها ، محدودیت فرکانس ها یا تلفیق مسیرها مورد توجه قرار گیرد.

تأثیر بحران نفت بر لوفت هانزا
لوفت هانزا تکنیک گزارش می دهد که چگونه بحران نفت بر لوفت هانزا تأثیر گذاشت. در فوریه 1973 ، این شرکت هواپیمایی صدمین هواپیمای بوئینگ خود را تحویل گرفت ولی به دلیل بحران سوخت مجبور شد برخی از پروازهای خود را لغو و برخی را ادغام کند. این شرکت تأکید می کند که بحران نفت، تولیدکنندگان را مجبور به تولید موتورهای جت کم مصرف تر کرد.
راینهارد آبراهام و دکتر آلبان روپ مدیران جدید لوفت هانزا موظف شدند تا بر چالش ها غلبه کنند. در مجموع ، این بحران پیشرفت اقتصادی آلمان را متوقف کرد و در سال 1974 حداقل 6٪ از مشتریان لوفت هانزا کاهش یافت .
طبق گزارش نیویورک تایمز ، هر چه بحران شدیدتر شد ، صنعت هواپیمایی به هواپیماهای بزرگتر روی آورد که صندلی های آنها به هم نزدیک تر بود. همچنین سرویس هایی که به اندازه کافی در جلب مسافر مفید نبودند ، حذف گردید. علاوه بر این ، چندین شرکت هواپیمایی رنگ آمیزی جت های خود را متوقف کردند و توزیع مجلات داخل پرواز را متوقف کردند تا وزن هواپیما کاهش یابد .
امروزه صنعت هواپیمایی یکی از کارآمدترین صنایع در سراسر جهان است. گال لوفت از انستیتوی تجزیه و تحلیل امنیت جهانی تأکید می کند که هواپیماهای ساخته شده در آغاز قرن 70 درصد نسبت به سه دهه قبل کم مصرف تر هستند. از دهه 1970 به مدت سه دهه بازار توانست بازده سوخت خود را 1٪ در سال افزایش دهد. این رقم به معنای صرفه جویی 80،000 گالن سوخت برای هر هواپیما در هر سال است.
این پیشرفت نتیجه عواملی است که بحران نفت 1973 به وجود آورد. اگر صنعت سازگار نمی شد ، سقوط می کرد ولی پذیرش فناوری های مدرن و بهبود کنترل ترافیک هوایی به پیشرفت بازار کمک کرد.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی انجمن شرکت‌های هواپیمایی


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو