پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | افزایش تبدیل هواپیماهای مسافری قدیمی به باری در دوران کرونا

تاریخ خبر: // کد خبر: 354722 // // //


افزایش تبدیل هواپیماهای مسافری قدیمی به باری در دوران کرونا

از ایرکانادا تا شرکت هواپیمایی سی دی بی چین، ایرلاینها و شرکتهای لیزینگ به تبدیل دائمی هواپیماهای مسافری قدیمی به هواپیماهای باری روی آورده اند تا از رونق تجارت الکترونیکی در دوران همه گیری ویروس کرونا بهره مند شوند.


افزایش تبدیل هواپیماهای مسافری قدیمی به باری در دوران کرونا

از ایرکانادا تا شرکت هواپیمایی سی دی بی چین، ایرلاین‌ها و شرکت‌های لیزینگ به تبدیل دائمی هواپیماهای مسافری قدیمی به هواپیماهای باری روی آورده اند تا از رونق تجارت الکترونیکی در دوران همه گیری ویروس کرونا بهره مند شوند.

این گرایش فرصت بزرگی را برای شرکت‌های تبدیل کننده هواپیماهای مسافری به باری از جمله شرکت مهندسی تکنولوژی سنگاپور، صنایع هوافضای IAI و شرکت آئرونوتیک اینجینیر آمریکا ایجاد کرده است.

شرکت تحلیل هواپیمایی سیریون انتظار دارد شمار هواپیماهایی که در سطح جهانی تغییر کاربری می دهند، ۳۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و به ۹۰ هواپیما برسد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۹ فروند هواپیما افزایش پیدا کند.

طبق گزارش شرکت مشاوره ایشکا، ارزش بازار هواپیماهای ۱۵ ساله از ابتدای سال با توجه به مدلشان به میزان ۲۰ تا ۴۷ درصد کاهش داشته و این موضوع تبدیل هواپیماهای مسافری به باری را جذابتر کرده است.

ایرکانادا به دنبال تبدیل چندین مدل هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ است. گروه اس ۷ روسیه هم نخستین هواپیمای باری تبدیل شده ۷۳۷-۸۰۰ خود را از شرکت لیزینگ GECAS خریداری کرده و شرکت هواپیمایی سی دی بی تبدیل دو فروند ایرباس SE A۳۳۰ را به شرکت EFW که جوینت ونچر شرکت مهندسی تکنولوژی سنگاپور و ایرباس است، سفارش داده است.

تبدیل هواپیمای مسافری به باری گامی فراتر از تبدیل‌های موقتی است که بسیاری از ایرلاین‌ها در دوران پاندمی ویروس کرونا انجام دادند و صندلی‌های مسافری را برای حمل بار بیشتر کندند.

تبدیل‌های دائمی با حساب باز کردن روی تقاضا برای بار هوایی انجام می گیرد که پیش از شیوع ویروس کرونا ضعیف بود اما در سال‌های آینده که خریداران به تجارت الکترونیکی اقبال نشان می دهند، قوی خواهد ماند. صنعت هواپیمایی برآورد کرده که ترافیک مسافری تا سال ۲۰۲۴ به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا نخواهد کرد.

با این حال تحلیلگران هشدار داده اند که بازارهای باری نوسان دارند و کمبود ظرفیت در این بخش ممکن است به سرعت به مازاد ظرفیت تبدیل شود.

معمولا حدود نیمی از بار جهان توسط هواپیماهای مسافری حمل می شود اما رکود پروازهای مسافری باعث شده است اتکای جهانی بیشتری به هواپیماهای باری ایجاد شود.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که بازدهی باری تا سپتامبر به دلیل اختلالات پروازهای مسافری، ۴۰ درصد رشد داشته و بیش از ۶۰ درصد هواپیماهای باری که در ۲۰ سال آینده تحویل داده می شود، به جای هواپیماهای باری پهن پیکری مانند ۷۷۷ در واقع هواپیماهای تبدیل شده هستند. هواپیماهای باری بدنه باریک تقریبا همگی هواپیماهای تبدیل شده هستند.

بر اساس گزارش رویترز، رونق تبدیل هواپیماها باعث شده بخش تعمیرات، نگهداری و بهسازی هواپیماها بخشی از ضرری که از کاهش پروازهای مسافری داشت را جبران کند. چنین تبدیل‌های دائمی معمولا میلیون‌ها دلار هزینه علاوه بر هزینه هواپیما دارند و سه تا چهار ماه زمان می برند.

منبع :  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  ایسنا


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو