پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | فرودگاه خارگ دارای ظرفیت بالای متخصص فرودگاهی

تاریخ خبر: // کد خبر: 358223 // // //


فرودگاه خارگ دارای ظرفیت بالای متخصص فرودگاهی

رئیس جدید فرودگاه شهدای جزیره خارگ گفت: نیروهای مخلص و دوره دیده که سالیان سال در این فرودگاه به کارمشغول می باشند را رها نمی کنیم.


فرودگاه خارگ دارای ظرفیت بالای متخصص فرودگاهی

سید فریور موسوی: روزگذشته فرصتی دست داد تا با رئیس جدید فرودگاه شهدای جزیره خارگ که جهت حضور در مراسم معارفه اش به این جزیره سفرکرده بود ، گفتگویی کوتاه انجام دهیم که درهمین گفتگوی کوتاه به خیلی ازسئوالات مختلفی که درذهن کارکنان قدیمی و بومی این فرودگاه خطورکرده بود ، پاسخ داد که درذیل ماحصل این گفتگوراباهم می خوانیم :
واگذاری نفتی 
احسان دشتیان که متولد سال 1367 در شهرستان نورآباد ممسنی استان فارس می باشد و بدلیل حضوری چندین ساله دربوشهر ، خود را یک بوشهری می داند ، در رابطه با طرح واگذاری فرودگاه‌های نفتی به شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران گفت : تصمیم اتخاذ شده در وزارت خانه نفت اتفاق افتاده است و به ناچارشرکت ما نیزملزم به رعایت قوانین وارائه استانداردهای خاص هوایی دراین فرودگاه‌ها می باشد . فرودگاه شهدای جزیره خارگ که در کتگوری فرودگاه‌ها ازنوع G  می باشد توانایی آن رادارد تا باارتقاء زیرساخت های لازم ، به روزشده وحتی می توان گفت این فرودگاه یکی از فرودگاه‌های برتر در رده خود می باشد . دشتیان گفت : فعلا” مهمترین نکته بعدازحضورشرکت فرودگاه‌ها وناوبری ایران در این فرودگاه ، ارتقاء زیرساخت ها و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری و رعایت آن است . وی در ادامه افزود : اداره این گونه فرودگاه‌ها برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران ، هزینه های سنگینی را طلب می کند و این واگذاری ها به نوعی اجباری و از سوی وزارت نفت اعمال گردیده است.

 

نیروهای فرودگاه ماندنی هستند

 

احسان دشتیان در رابطه با حذف برخی از نیروهای کارآمد فرودگاه شهدای جزیره خارگ و احتمال جابه جایی ایشان نیز ، اینگونه توضیح داد : به هیچ وجه برای قلع و قمع به خارگ نیامده ام و قصد نداریم نیروهای مخلص و دوره دیده که سالیان سال دراین فرودگاه به کار مشغول می باشند را رها کنیم ! قبل از حضور من در این جزیره بحث های زیادی در محافل خبری به چاپ رسیدکه هیچ کدام واقعیت نداشته و ندارد . گفته می شد که با حضور شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران درخارگ ، نیروهای بومی این فرودگاه اخراج و نیروهای شرکت فرودگاه‌ها وناوبری ایران جایگزین ایشان خواهند شد ، اما هرگزاینگونه نبوده ونیست ، اصلا” شرکت ما این حجم نیرو ندارد که بخواهد در هر 12 فرودگاه نفتی جایگزین نماید . دشتیان گفت : ما به فعالیت کارکنان این فرودگاه نیازمندیم وایشان مطمئن باشند که در کنار هم وتشریک مساعی تمامی مشکلات راحل خواهیم کرد .

 

مشکل اصلی فرودگاه خارگ 

 

رئیس جدید فرودگاه شهدای جزیره خارگ با اشاره به مشکلات عدیده این فرودگاه ، به مشکل اصلی آن اشاره کرد و گفت : مشکل اصلی این فرودگاه که هنوز نتوانسته علی رغم حضور پروازهای چارتری ، نشت و برخاست پروازهای سیستمی را نیز در این فرودگاه داشته باشد ، ساخت و سازهای بی مورد و غیراستاندارد در اطراف باند این فرودگاه در قسمت شهری آن می باشد که به هیچ وجه استانداردهای لازم سازمان هواپیمایی کشوری دراین ساخت و سازها رعایت نگردیده است و همین امرباعث شده تا ایرلاین های مختلف کشوربرای برقراری پروازهای سیستمی به این جزیره امتناع ورزند . دشتیان گفت : فاصله این ساخت وسازها با باند فرودگاه به هیچ وجه رعایت نگردیده و از استانداردهای روزجهانی فاصله دارد واین برای نشست و برخاست هواپیما ها مخصوصا” در شرایط بد جوی ، مشکلات فنی بسیاری راایجاد می نماید . وی گفت : باید این معضل خیلی زود حل شود که بعید می دانیم بتوان دراین زمینه کاری انجام داد . ..

 

همه هزینه هابرعهده نفت است

 

احسان دشتیان دررابطه با بحث سه ساله واگذاری این فرودگاه به شرکت فرودگاه‌ها وناوبری ایران گفت : بحث سه سال واگذاری نیست ، طبق قراردادمنعقده فی مابین بخش خدمات هوانوردی وزارت نفت و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران ، طی مدت سه سال ، وزارت نفت هزینه سنگین به روزکردن این فرودگاه‌ها را برعهده خواهد داشت و هزینه زیرساخت ها و آپدیت این فرودگاه‌ها را کلا” این وزارت خانه پرداخت خواهد کرد و این بدان معناست که وزارت نفت می بایستی طی زمان سه ساله همه فرودگاه‌های واگذارشده را از بعد سیستمی ، دستگاه‌های ناوبری وهوانوردی ، ایمن سازی باند ، برج های مراقبت و . . . به روزکرده و تحویل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران دهد  وی گفت : خیلی ها به اشتباه از این مدت برداشت کرده اند که پس ازسه سال فرودگاه‌ها به وزارت نفت بازگردانده خواهند شدکه اینگونه نیست . دشتیان در ادامه گفت : قراربراین بود که پیش ازاین وزارت نفت فرودگاه‌ها را توسعه داده و تجهیزشان کند و بعد به شرکت فرودگاه‌‎ها وناوبری ایران تحویل دهد که این تصمیم تغییرکرده و تجهیزکردن طی زمان سه سال انجام خواهد گردید .

 

پتانسیل خوبی درخارگ وجود دارد

 

احسان دشتیان درپایان گفتگوی خود بیان نمود که من قبلا” به این جزیره سفرکرده بودم و در این فرودگاه نیزمشغول به کاربوده ام البته به صورت مامور از سوی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری ایران ، من پتانسیل خوبی را در بین جوان‌های بومی شاغل دراین فرودگاه دیده ام و براحتی می توان روی دانش و عملکرد تک تک ایشان حساب کرد . وی ادامه داد : مهندس امیرمکری ریاست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران هم روی استفاده ازنیروهای بومی فعال در فرودگاه خارگ تاکید داشته و ایشان نیزبیان نموده اند که می بایستی ازپتانسیل بالقوه این جوانان استفاده بهینه کرد .

 

فرودگاه خارگ DELTA است

 

اما احسان دشتیان در آخر یادآور شد که همانگونه که گفتم فرودگاه خارگ در کتگوری فرودگاه‌های کشور از نوع G است اما بایستی بگویم که فرودگاه خارگ در CTR فرودگاه بوشهریا بهتر بگویم درمنطقه زوم فرودگاه بوشهر قراردارد و به نوعی می توان آن را ازنوع D یا دلتا دانست اما برای این مهم در ابتدا بایستی به تکمیل زیرساخت ها و تائیدیه سازمان هواپیمایی کشوری دست یافت تا بعد از آن ، این فرودگاه را دلتا بنامیم .

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خارک نیوز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو