پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | تحول در طراحی پهپاد: ترکیبی از هلیکوپتر و هواپیما در درون جدید هیبریدی

تاریخ خبر: // کد خبر: 358225 // // //


تحول در طراحی پهپاد: ترکیبی از هلیکوپتر و هواپیما در درون جدید هیبریدی

توسعه نرم‌افزاری و تکنولوژیکی هدایت خودکار هواپیماهای بدون سرنشین، این صنعت را به سوی آینده‌ای بی‌پایان هدایت کرده است.


تحول در طراحی پهپاد: ترکیبی از هلیکوپتر و هواپیما در درون جدید هیبریدی

توسعه نرم‌افزاری و تکنولوژیکی هدایت خودکار هواپیماهای بدون سرنشین، این صنعت را به سوی آینده‌ای بی‌پایان هدایت کرده است.

 هواپیماهای بدون سرنشین در هر شکل و اندازه‌ای طراحی شده‌اند تا بسیاری از کارهای خاص را به عهده بگیرند. این وسیله محبوب اکنون به صورت هر روزه در حال تحول است.

هواپیمای بدون سرنشین “زنبور سیاه” که دِرونی قابل برنامه‌ریزی است، آخرین مدل جدید دارتز موتورز، مستقر در لتونی، نام گرفته و با عملکردی ساده و طراحی‌ای زیبا معرفی شده است.

تصاویر ممکن است شما را فریب دهد و فکر کنید این پهپادی نظامی و به اندازه یک ماموت است اما در واقع، این مدل تقریبا به اندازه یک انسان است و در بالای یک خودروی شاسی بلند (SUV) جا می‌گیرد.

به گزارش یانکو دیزاین، زنبور سیاه که با همکاری شرکت هواپیماهای بدون سرنشین فیکسار توسعه یافته، ضمن برطرف کردن معایب مدل‌های قبلی، از مزایای هلی‌کوپتر و هواپیماهای بدون سرنشین بهره برده است.

هدف این شرکت‌ها ایجاد تغییر در تلقی هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان یک اسباب‌بازی ساده یا ابزاری صنعتی و وارد کردن آنها به دنیای مد به عنوان یک اکسسوری جدید است که باعث افزایش حس مالکیت و تعلق افراد می‌شود.

بنابراین در طراحی ظاهر آن از الگوی طراحی نظامی استفاده کرده است. این دِرون که می‌تواند مانند هلی‌کوپتر از زمین بلند شود و به زمین بنشیند، برد پروازی بالایی دارد.

طراحان این درون زیبا می‌گویند انتقال از حالت هلی‌کوپتر به حالت هواپیما یکپارچه است و به همین دلیل بلافاصله پس از پرواز از سرعت بالایی برخوردار می‌شود.

این هواپیمای بدون سرنشین با کمک الکساندر ایسایف، طراح مشهور اتومبیل ساخته شده است. ایسایف برای طراحی مرسدس بنز G Niva و هامر UAZ شهرت دارد.

زنبور سیاه با خودروی اس‌یووی “تمساح سیاه” که آن نیز طراحی و ساخت داترز موتور است هماهنگی کامل دارد و این هماهنگی باعث خواهد شد به عنوان یک ابزار جانبی در سفرهای جاده‌ای به کار گرفته شود.

با توجه به اینکه بازار هواپیماهای بدون سرنشین شخصی در حال تجربه کردن رشدی فزاینده است، درون‌هایی مانند زنبور سیاه پاسخی به نیازهای پیشرفته سبک جدید زندگی علاقه‌مندان به تکنولوژی هستند و با کمک پروژه‌هایی مانند مسابقات اتومبیل پرنده “ایرسپیدرز” به توسعه خود ادامه خواهند داد.

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری

دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو