پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما در بحران کرونا

تاریخ خبر: // کد خبر: 361354 // // // //


زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما در بحران کرونا

اسعدی سامانی از زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما در بحران کرونا خبر داد و افزود: ستاد کرونا الزامی برای شرکت های هوایی مطرح کرده که به اعمال محدودیت 60درصدی مسافران باز می گردد و در برخی هواپیماها مجبور به استفاده از 50درصد ظرفیت هستیم.


زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما در بحران کرونا

مقصود اسعدی سامانی در رابطه با مسئله عدم رعایت محدودیت های کرونایی و مشکلات اقتصادی شرکتها، گفت: شرکت ها به خارج از کشور وابسته هستند و خاصه بعد از تحریم و مشکل ارز، این موضوعات شدت گفته است.

وی افزود: بیش از 60 درصد هزینه شرکت ها به ارز بستگی دارد و با فزونی گرفتن پاندمی کرونا، شرکت ها با چالشی جدید روبرو شده و ورشکست شده اند.

اسعدی سامانی از زمین‌گیر شدن بیش از 20 هزار هواپیما در بحران کرونا خبر داد و افزود: ستاد کرونا الزامی برای شرکت های هوایی مطرح کرده که به اعمال محدودیت 60درصدی مسافران باز می گردد و در برخی هواپیماها مجبور به استفاده از 50درصد ظرفیت هستیم.

وی این روند را در حالی دانست که هزینه شرکت ها ثابت است؛ خاصه آنکه از ابتدای اسفند سال گذشته مسافران هوایی به شدت کاهش یافته و شرکت ها را در حالت بحران قرار داده است.

اسعدی سامانی اضافه کرد: ترددهای هوایی در کشور ضروری بود و لذا فعالیت شرکت ها ادامه داشت ولی برخی شرکت ها بدلیل کمبود مسافر عملا فعالیتی نداشتند ولی به لحاظ تاکید مسئولین، برخی شرکت ها علی رغم زیان دهی، پروازها را انجام می دادند.

وی تحمیل اعمال محدودیت را در هیچ کشور دیگر دارای سابقه ندانست و تصریح کرد: کشورها به این جمع بندی رسیدند که نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نیست، چراکه سیستم هوای داخلی، هر سه دقیقه یکبار هوای داخل هواپیما را جابجا می کند.

اسعدی سامانی با اشاره به آماری که می گوید از هر 27 میلیون مسافر، یک نفر امکان ابتلا به کرونا را دارد، ادامه داد: هواپیما برای هر پرواز باید استانداردها را رعایت کرده که اگر آن را در نظر نگیرد مجاز به پرواز نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اولین صنعت تحریمی در کشور، هواپیمایی بود ضمن اینکه میانگین سن ناوگان ما 25 سال است و در این شرایط باید بسیاری واقعیت ها [بخوانید کمبودها] را بپذیریم.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا به واقع شرکت های هواپیمایی در شرف ورشکستگی هستند یا خیر، گفت: سوخت ما یارانه ای نیست و حتی از سایر کشورها گران تر است؛ سوخت ما نفت است و تصور نکنید فناوری ویژه ای برای بلند شدن هواپیما استفاده می شود.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رادیو گفتگو


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو