پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | تعلیق پرسنل خطوط هوایی نروژ در پی شیوع ویروس کرونا

تاریخ خبر: // کد خبر: 366574 // // // //


تعلیق پرسنل خطوط هوایی نروژ در پی شیوع ویروس کرونا

خطوط هوایی نروژ برای جلوگیری از ورشکستگی ناشی از شیوع بیماری کووید-19 تصمیم بر کوتاه کردن مسیر پروازهای خود نموده و بسیاری از پرسنل خود را اخراج کرد .


تعلیق پرسنل خطوط هوایی نروژ در پی شیوع ویروس کرونا

هیات مدیره شرکت هواپیمایی نروژ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس پروازها به مقاصد نزدیک اروپایی و در داخل نروژ انجام خواهد شد. این تصمیم بر اساس اعلام هیات مدیره در پی «پیامدهای جدی همه‌گیری کرونا» بر صنایع هواپیمایی جهان گرفته شده است. به این ترتیب بالغ بر یک دو هزار و ۱۵۰ تن از کارکنان این شرکت در انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آمریکا بیکار خواهند شد که از این میزان حدود یک هزار و ۱۰۰ کارمند در فرودگاه گاتویک لندن فعال بودند.

خطوط هوایی نروژ در سال‌های اخیر موفق شده بود تا با ارائه قیمت‌های ارزان برای سفرهای فرا آتلانتیک بازار انگلیس را قبضه کند. سفر لندن به نیویورک به قیمت ۹۹ پوند یکی از پرطرفداران حراجی‌های این شرکت‌ اروپایی بود. خطوط هوایی نروژ تا پیش از همه گیری کرونا سومین شرکت بزرگ هواپیمایی در فرودگاه گاتویک شناخته می‌شد. اما از فروردین گذشته تمام هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ خود را زمین گیر کرد و شش ماه پیش با اعلام ۴۴۲ میلیون پوند ضرر مالی، درخواست کمک کرد.

برخی گزارش‌ها از احتمال کمک مالی دولت نروژ به این شرکت هواپیمایی خبر می‌دهد، اما گفته می‌شود که میزان آن در حدی نیست که این شرکت قادر به تداوم پروازهای طولانی باشد.

انجمن خلبانان انگلیس در واکنش به این خبر عنوان کرد که این رویداد گواهی است که صنایع هواپیمایی جهان دچار بحران جدی شده است.

آغاز ورشکستگی شرکت های هواپیمایی در بحران شیوع ویروس کرونا

دومینوی شکست شرکت‌های هواپیمایی از فروردین امسال با بزرگ‌ترین شرکت هوایی منطقه اروپا یعنی « فلای‌بی » شروع شد و به شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا در اردیبهشت‌ماه رسید و در خرداد نیز شرکت لاتام، بزرگ‌ترین هواپیمایی آمریکای لاتین را را هدف قرار داد.

حتی شرکت‌های هواپیمایی که دریافت‌کننده کمک‌های دولتی بودند نیز نتوانستند به آسانی این دوران را پشت سر بگذارند.به عنوان مثال در فرانسه و اتریش در حالی که شرکت‌های هوایی با محدودیت‌های محیط زیستی نیز مواجه بودند و باید انتشار آلایندگی خود را کاهش می‌دادند، نتوانستند در رقابت با جایگزین‌های دوستدار محیط زیست مانند قطارهای سریع‌السیر پیروز شوند. این موضوع حتی پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ موجب شد هزینه‌های آنها افزایش و درآمد بالقوه آنها کاهش پیدا کند و اکنون به دلیل همه‌گیری، بار دیگر با محدودیت مواجه شده بودند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به سرعت ۲۵ میلیارد دلار کمک هزینه و وام‌های دریافتی خود را خرج کردند. ۱۱ میلیارد دلاری که به هر کدام از دو شرکت ایرفرانس-کی‌ال‌ام فرانسوی و لوفت‌هانزای آلمانی پرداخت شده بود نیز در مدت کوتاهی خرج شد و نتیجه همه این اتفاق‌ها، زمین‌گیر شدن شرکت‌های هواپیمایی بود.

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو