پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | چرا هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می‌کند؟ + عکس

تاریخ خبر: // کد خبر: 367417 // // //


چرا هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می‌کند؟ + عکس

چیز‌های عجیب و غریب زیادی در دنیای هواپیمایی وجود دارد. به عنوان مثال، روشی برای ایجاد قوس آب برای هواپیما وجود دارد. این کار به منظور شستن پس از یک پرواز طولانی و دشوار انجام نمی‌شود. جالب‌ترین چیز این است که ایجاد چنین قوس‌هایی از فناوری هواپیما کاملاً اخیراً آغاز شده است.


چرا هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می‌کند؟ + عکس

چیزهای عجیب و غریب زیادی در دنیای هواپیمایی وجود دارد. به عنوان مثال ، روشی برای ایجاد قوس آب برای هواپیما وجود دارد. این کار به منظور شستن پس از یک پرواز طولانی و دشوار انجام نمی شود. جالب ترین چیز این است که ایجاد چنین قوسهایی از فناوری هواپیما کاملاً اخیراً آغاز شده است. وقت آن است که دریابیم چرا جت های قدرتمند آب بر روی هواپیماهایی که از باند عبور می کنند روشن می شوند.

چرا هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می کند

زیبا به نظر می رسد.

همانطور که در بالا اشاره شد ، “قوس آب” برای هواپیماها به هیچ وجه یک روش فنی نیست. در واقع ، این یکی از سنت های زیبایی است که در سال های اخیر در فرودگاه های مختلف جهان محبوبیت گسترده ای پیدا کرده است. آنها به افتخار وقایع مهم قوس می زنند. به عنوان مثال ، هنگام ورود اولین پرواز یا ورود یک مدل هواپیمای کاملاً جدید به فرودگاه.

واقعیت جالب : سنت ایجاد “طاق آب” از نیروی دریایی به هواپیمایی آمد. این آیین در میان ملوانان وجود داشته است.

چرا هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می کند

یک سنت زیبا

اعتقاد بر این است که اولین “طاق آب” توسط کارمندان فرودگاه سالت لیک سیتی در اواخر دهه ۱۹۸۰ برای کاپیتان یکی از بوئینگ ۷۶۷ ساخته شد که پس از چندین دهه خدمت سرانجام بازنشسته شد. در دهه ۱۹۹۰ ، این سنت به سرعت محبوبیت یافت ، ابتدا در ایالات متحده ، سپس در کشورهای اروپایی ، و خیلی زود این رسم در سراسر جهان آغاز شد. تجهیزات اطفا حریق فرودگاه “قوس آب” را می سازند.

چرا هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می کند

در تمام دنیا تمرین می کنند.

تنها موردی که ایجاد طاق در زیر آن نیز دارای مفهوم منفعت طلبانه است ، فصل زمستان است. در این زمان می توان از “قوس های آب” آب گرم برای شستن برف از بدنه هواپیما استفاده کرد. پس از آن ، بدنه هواپیما با ترکیبات ویژه ای ، از جمله یک افزودنی ضد خوردگی و اتیلن گلیکول پوششداده می شود.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تابناک

 


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو