پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | شنیده شدن صدای آژیر خطر و تغییر مسیر پرواز ترکیش ایر / پاسخ به برخی شایعات

تاریخ خبر: // کد خبر: 370572 // // // // خبر مهم


شنیده شدن صدای آژیر خطر و تغییر مسیر پرواز ترکیش ایر / پاسخ به برخی شایعات

مسئولان فرودگاه امام: تغییر مسیرپرواز ترکیش ایر هیچ ارتباطی به صدای آژیر در تهران ندارد و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود به هیچ عنوان صحت ندارد و مردم توجهی به این شایعات نداشته باشند.


شنیده شدن صدای آژیر خطر و تغییر مسیر پرواز ترکیش ایر / پاسخ به برخی شایعات

چند ساعت پیش به صدا در آمدن صدای آژیر خطر در غرب تهران خصوصا شهرک ژاندارمری و بلوار مرزداران، باعث نگرانی برخی از شهروندان تهرانی شده است. ساعاتی بعد  «حمیدرضا گودرزی» معاون امنیتی استانداری تهران گفت: این صدا به دلیل اختلال در یکی از سیستم‌های صوتی (دزدگیر) یکی از مراکز در حوالی شهرک آزمایش بود که بعد از چند دقیقه نیز قطع شد.

درجاتی مدیرکل ستاد بحران تهران در ارتباط مستقیم با شبکه خبر در این خصوص گفت: سامانه بارشی در گردنه قوچک و جاجرود شدید بود و آب به آژیر نفوذ کرد.

امیرحسین یزدان پناه، مدیرکل بحران تهران نیز نفوذ آب به آژیر یک مجموعه را دلیل به صدا درآمدن آن معرفی کرده است.

برق مناطق اطراف فرودگاه امام باقرشهر و بهشت زهرا قطع شده و پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی متوقف شده است.

اطلاعیه فرودگاه امام در خصوص شایعه سقوط هواپیما

در پی بروز شایعاتی مبنی بر احتمال سقوط هواپیمای مسافربری ترکیش ایر در حوالی فرودگاه امام خمینی، فرشید حسینی مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در این باره گفت این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و خلبان این شرکت هواپیمایی تصمیم به فرود نیامدن در این شرایط جوی نامساعد گرفته است.

تغییر در مسیر پرواز ترکیش ایر

بامداد امروز یک فروند هواپیمایی ترکیش ایر با شماره ۸۷۴ که از استانبول به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت کرده و قرار بود ساعت ۱۲ نیمه شب گذشته در این فرودگاه به زمین بنشیند، با دایورت پرواز از سوی خلبان به فرودگاه آلترناتیو آن که باکو است، در این فرودگاه نشست.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تأکید کرد: نیم ساعت بعد از بازگشت پرواز به باکو پرواز دو ایرلاین ایران ایر ، هما و ماهان نیز در فرودگاه می‌نشیند که همه این موضوعات در فضای مجازی شائبه ایجاد کرد.

  • هواپیمایی از شرکت ترکیش، در آسمان تهران از مناطق ممنوعه عبور کرده است

هواپیمای ترکیه‌ای با اعلان مشکل در سامانه‌ی فرود خود، به‌جای آماده‌شدن برای فرود اضطراری، به پرواز بر فراز تهران، خصوصا مناطق پرواز ممنوع آن، ادامه داد.

گفتنی است با اعلام مشکل هواپیما به برج مراقبت فرودگاه امام خمینی، تمامی شرایط و پروتکل‌های لازم برای فرود اضطراری این هواپیما توسط این فرودگاه آماده شده‌بود، با این حال در اقدامی عجیب و پر از ابهام، خلبان هواپیما عدم تمایل خود برای قرار دادن هواپیما در شرایط فرود اضطراری اعلام کرد و به پرواز بر فراز تهران ادامه داد؛ این امر منجر شد تا از هواپیما خواسته شود مسیر پروازی خود را با توجه به میزان سوخت و سایر شرایط پروازی، فورا تغییر دهد.

  • موقعیت پرواز استانبول _تهران در ساعت ۰۱:۱۰ به وقت تهران

پرواز ترکیش ایر به سلامت در فرودگاه امام نشست

پرواز شماره ٨٧۴ترکیش ایر لاین حدود ساعت ۴ بامداد شنبه در فرودگاه امام خمینی (ره ) تهران به زمین نشست.  این هواپیما پس از عبور از آسمان استان های آذربایجانغربی، زنجان و قزوین و دور زدن در آسمان تهران در فرودگاه امام خمینی بر زمین نشست.

هم اکنون دومین پرواز ترکیه (هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز ) از استانبول به تهران به شماره ۵۱۲ در آسمان استان قزوین درحال نزدیک شدن به فرودگاه امام (ره ) است تا دقایقی دیگر در این فرودگاه به زمین می نشیند.

در حالی که جریان عادی پروازهای شرکت های مختلف هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه دارد برخی رسانه های خارجی و فارسی زبان مغرض جمعه شب از توقف پروازها در فرودگاه امام و اختلال در فعالیت های پروازی این فرودگاه خبر داده بودند.

گفتنی است پیش از این برخی منابع مدعی شدند صدای آژیر خطر تهران به علت باز نشدن چرخ‌های هواپیمای ترکیه و‌ ورود به منطقه ممنوعه بوده است صدای آژیر خطر هم احتمالا بخاطر همین موضوع بوده است.

چرا خلبان ترکیش ایر فرودگاه باکو را انتخاب کرد ؟

یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی (ره)  اظهار داشت: پرواز ترکیش‌ایر پس از اینکه بدلیل بدی آب و هوا تصمیم گرفت در فرودگاه امام خمینی فرود نیاید، دو فرودگاه آلترناتیو داشته است که یکی اصفهان و دیگری، باکو بوده است، ولی خلبان تصمیم می‌گیرد هواپیما را در فرودگاه باکو بنشاند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل بدی آب و هوا، دید افقی در فرودگاه امام خمینی (ره) کاهش یافته بود، درباره اینکه چرا پس از پرواز ترکیش‌ایر، ایران‌ایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمدند، گفت: سیاست شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر تفاوت دارد؛ برخی در دید کم به خلبان اجازه فرود می‌دهند و برخی هم اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هواپیمایی ترکیش‌ایر اجازه فرود به خلبان در دید ۸۰۰ متر را نداده است. این موضوع در کتاب «عملیات هوانوردی» شرکت‌های هواپیمایی درج شده و به خلبانان دیکته می‌شود. به گفته این مقام مسئول، هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیش ایر که دیشب به دلیل شرایط آب و هوایی تهران به باکو رفته بود بامداد امروز به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران بازگشته و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شده‌اند.

پروازهاى ورودى تهران، در صورت مساعد نبودن شرایط جوى، معمولا به فرودگاه هاى اطراف مانند اصفهان دایورت مى کنند.

وب سایت فرودگاه امام در حین آژیر خطر قطع شد !

وب سایت فرودگاه امام خمینی (ره) که بامداد امروز و در پی دایورت پرواز ترکیش ایر به فرودگاه باکو، از دسترس خارج شده بود، بار دیگر در دسترس قرار گرفت و لندینگ پرواز مذکور در تهران را درج کرد.

سامانه‌های هواپیمایی مشکلی ندارند

شهرام آدم نژاد با حضور در رسانه ملی گفت: شنیده شدن صدای آژیر در غرب تهران ارتباطی با تغییر در پرواز ترکیش ایر نداشته است افزود: کم کردن ارتفاع و تقرب به فرودگاه‌ها بر اساس یک استاندارد جهانی صورت می‌گیرد و اینکه گفته شده صدای آژیر بخاطر تلاش خلبان برای کم کردن ارتفاع و فرود در فرودگاه مهرآباد بوده واقعیت ندارد.

منبع : اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو