پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | پول مردم را پس بدهید!

تاریخ خبر: // کد خبر: 39859 // // //


پول مردم را پس بدهید!

ولی تیموری مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: ما در شرایط «فورس‌ماژور» قرار داریم که روی این قاعده هیچ یک از هتل‌ها و آژانس‌ها حق ندارند از مردم پولی بابت کنسلی اقامتگاه و پرواز، کسر کند. هتل‌هایی که به خاطر کنسلی پروازها و جا ماندن مسافران حاضر نیستند پول مردم را پس بدهند، صد درصد متخلف شناخته می‌شوند و مردم تخلف آن‌ها را گزارش کنند


پول مردم را پس بدهید!

ولی تیموری ـ مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ با بیان این مطلب به ایسنا گفت: ما در شرایط «فورس‌ماژور» قرار داریم که روی این قاعده هیچ یک از هتل‌ها و آژانس‌ها حق ندارند از مردم پولی بابت کنسلی اقامتگاه و پرواز، کسر کند.

او توضیح داد: در قرارداد آژانس و هتل، بندی وجود دارد که به شرایط «فورس‌ماژور» یا «فوق‌العاده» اشاره شده، مثل حالا که پروازها و یا هتل‌ها، اِرادی توسط مسافر کنسل نشده‌اند، بلکه شرایط جوی عامل لغو شدن آن‌ها بوده است. بر این ضابطه‌، هتل یا آژانس نمی‌تواند مسافر را جریمه کند و یا درصدی را بابت کنسلی کم کند و طبق تعهدات تعریف شده خدمات تعریف شده‌ای را هم به مسافر بدهد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: در چند روز گذشته شکایت‌هایی را از این تخلف‌ها دریافت کرده‌ایم و فعلا تلفنی آن‌ها را رفع و رجوع می‌کنیم تا حق مردم ضایع نشود. از مردم هم می‌خواهیم اگر با موارد مشابه روبرو شدند آن‌ را به اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان تابع خود گزارش کنند. اگر این تخلفات در استان‌ها پیگیری نشد، ما در کمیسیون عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را رسیدگی می‌کنیم.

تعزیرات حکومتی استان تهران نیز روز سه‌شنبه با بررسی وضعیت فروش بلیت در آژانس‌های گردشگری، گزارش کرده که قیمت‌ها تا 4 برابر افزایش داشته است. محمدعلی اسفنانی ـ مدیرکل این اداره هم گفته؛ اگر افراد نتوانند مدارک لازم ارائه دهند، به طور قطع به شدیدترین وجه ممکن با آنها برخورد خواهد شد و بالاترین میزان جریمه قانونی را برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

بنا بر گزارش برخی اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری، بعضی از هتل‌ها برای لغو رزرو اتاق، برخلاف اظهارات مدیرمل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، با شرایط حاضر برخورد «عادی» داشته و مردم را به خاطر کنسل کردن رزرو اتاق، جریمه کرده‌اند. هتل‌هایی هم بوده‌اند که حتی حاضر نشده‌اند درصدی از پول را کسر کنند و همه‌ی پول دریافت شده را به عنوان جریمه نگه داشته‌اند.

تعزیرات حکومتی از مردم خواسته در صورت مشاهده تخلفاتی از این دست، از سامانه 135 و 124 گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو