پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خط خبری فساد و فساد ستیزی

تنها ایران و دو کشور دیگر طرح “کاداستر” را اجرا نکرده‌اند
شنبه 22 تیر 1398 4 روز قبل

تنها ایران و دو کشور دیگر طرح “کاداستر” را اجرا نکرده‌اند

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: قطعا با اجرای طرح کاداستر، دعاوی و پرونده های قضایی درباره موضوع اراضی و تخلفات زمین خواری و پرونده های مرتبط با معارض اراضی به شدت کاهش پیدا می کند.

آموزش پولشویی ، ویژه تازه‌کاران !!
یکشنبه 5 خرداد 1398 2 ماه قبل

آموزش پولشویی ، ویژه تازه‌کاران !!

باید قبول کرد که جریان سرمایه‌ غیرقانونی اقتصاد جهان را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود ثروت از کشورهای نوظهور خارج شده و در جهان ثروتمند نیز هزینه دارایی‌ها افزایش یابد. اما هیچ‌کدام از این دو تاثیر افراد را از انجام آن بازنمی‌دارد. چین سردمدار این هنر باستانی است. بین سال‌های 2002 و 2011 حدود 08/1 تریلیون دلار به طور غیرقانونی از کشور خارج شد.

آقای زنگنه،شایعات تخلف برخی از مدیران هما ،چقدر صحت دارد؟
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 2 ماه قبل ٬ ٬

آقای زنگنه،شایعات تخلف برخی از مدیران هما ،چقدر صحت دارد؟

عموما بعد از تغییر مدیران ارشد یک سازمان، شاهد برخی از افشاگری های درست و بعضا نادرست در خصوص افراد و موضوعات خاص می باشیم. پس از انتصاب کاپیتان زنگنه بعنوان مدیرعامل هما،بازار این نوع شنیده ها داغ شده است. بر این قاعده، تقاضا می گردد، صحت یا عدم صحت ادعاهای صورت گرفته در خصوص اعضای هیات مدیره سه شرکت افق ماندگار آسمان سیر، باشگاه مغز پژوهشی و شرکت انبارهای عمومی و خدمات مجتمع امام خمینی و نوع تعاملات آنها با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، برای افکار عمومی شفاف سازی شود.

ماجرای زباله های هواپیما و برخورد حداد عادل با یک نماینده متخلف در مجلس
جمعه 13 اردیبهشت 1398 2 ماه قبل

ماجرای زباله های هواپیما و برخورد حداد عادل با یک نماینده متخلف در مجلس

مهمان این هفته دستخط یکی از بانوان فعال در عرصه سیاسی کشور است که نامش در میان سیاسیون اصولگرا ثبت شده است. سه دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت متوالی در مجالس هفتم، هشتم و نهم در کارنامه این خانم دیده می‌شود و هم‌اکنون هم معاون کمیته امداد خمینی (ره) و از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی هستند و هنوز هم در مجامع مختلف سیاسی صحبتهای ایشان بازتاب‌های خودش را دارد و فکر می‌کنم در این برنامه برای ما نکات گفتنی فراوانی داشته باشند که امیدواریم به آنها برسیم و بتوانیم نکات گفتنی‌شان را ببینیم و بشنویم.

آیا رابطه ای بین اقتصاد رانتی و پروژه های فرودگاهی وجود دارد؟
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 3 ماه قبل

آیا رابطه ای بین اقتصاد رانتی و پروژه های فرودگاهی وجود دارد؟

فلاح تبار در پست تلگرامی منتشر شده در کانال خود با عنوان شرکت فرودگاه ها در هفته ای که گذشت ، اقدام به نقد بحث فرودگاه سازی سیاسی و شیوه هزینه کرد در پروژه های فرودگاهی نموده است.

تعیین مهلت یک هفته ای برای شناسایی زمین های مستعد ساخت فرودگاه جدید مشهد
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 3 ماه قبل ٬

تعیین مهلت یک هفته ای برای شناسایی زمین های مستعد ساخت فرودگاه جدید مشهد

در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی مصوب شد زمین های دولتی با مساحت بیش از یک هزار هکتار و با فاصله مناسب و استاندارد از شهر مشهد طی یک هفته آینده برای ساخت فرودگاه جدید شناسایی و معرفی شود.

فروش منابع ملی، این بار آسمان کشور
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398 3 ماه قبل ٬

فروش منابع ملی، این بار آسمان کشور

اساسنامه ای شدن شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس تصویب قانون خاص طی دائمی شدن برخی احکام توسعه کشور ، قابل تامل بوده که خود نشان از احتمال نگارش و تصویب اساسنامه به نحوی دارد که حکومت یک فکر از یک طیف خاص را تداوم دار و مدت دار نماید. درآمد ارزی حاصله از ارائه خدمات هوانوردی و ناوبری خود منشا ایجاد فساد در آینده به خصوص در بخش خرید تجهیزات ناوبری و الکترونیکی خواهد بود.

سرنخ بازداشت‌ها به سازمان هواپیمایی کشوری و یک آژانس هواپیمایی رسید
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 3 ماه قبل ٬

سرنخ بازداشت‌ها به سازمان هواپیمایی کشوری و یک آژانس هواپیمایی رسید

خبرها حاکی از آن است که افزون بر بازداشت برخی مدیران گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه مدیر از سازمان هواپیمایی کشوری و یک صاحب آژانس هواپیمایی بازداشت شدند خبری که هنوز از سوی سازمان هواپیمایی تأیید نشده است.

اقتصاد رانتی حاکم بر صنعت فرودگاهی با تکیه بر دلارهای ناوبری
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 3 ماه قبل

اقتصاد رانتی حاکم بر صنعت فرودگاهی با تکیه بر دلارهای ناوبری

فرهنگِ اقتصاد تک محصولی در کشور تزریق شده است و درختِ تنومند اقتصاد رانتیر، در نحوه‌ی شرکت داری ما نیز نفوذ کرده و این غده سرطانی اقتصاد، هر روز بخش‌های بیشتری را در کشور مبتلا می‌کند.

علل واگذاری ظرفیت پردرآمد تبلیغات محیطی فرودگاه ها به پیمانکاران خصوصی؟
سه شنبه 20 فروردین 1398 3 ماه قبل

علل واگذاری ظرفیت پردرآمد تبلیغات محیطی فرودگاه ها به پیمانکاران خصوصی؟

با توجه به ظرفیت بالای محیط های پرتردد فرودگاهی برای کسب درآمد، با چه ساز و کاری در اختیار پیمانکار بخش خصوصی قرار گرفته است؟ به عبارت بهتر پیمانکار مربوطه با چه رانتی توانسته بهره برداری از این ظرفیت را به دست آورد و سال ها در حاشیه امن و به دور از چشم سازمان امور مالیاتی کشور که بعضا با قراردادهای دولایه و تهاتری انجام می گیرد به کار خودش ادامه دهد؟

چالش جدید سازمان هواپیمایی: کمترین زمان از FO بر حسب ساعت پرواز به PIC یک تایپ با کمترین ساعت پرواز چقدر می باشد؟
سه شنبه 16 بهمن 1397 5 ماه قبل

چالش جدید سازمان هواپیمایی: کمترین زمان از FO بر حسب ساعت پرواز به PIC یک تایپ با کمترین ساعت پرواز چقدر می باشد؟

در یکی از گروه های تخصصی هوانوردی در تلگرام سوال و جوابی در خصوص کمترین زمان از FO (بر حسب ساعت پرواز) به PIC یک تایپ با کمترین ساعات پرواز، پرسیده شده و مباحثی رد و بدل گردیده است. ورای میزان صحت مباحث و نظر به اهمیت فوق العاده موضوع، منتظر توضیحات شایسته سازمان هواپیمایی کشوری هستیم. انتظار این است که در صورت صحت مباحث ، اقدامات اصلاحی ، به فوریت صورت پذیرد . توضیحات و مثال های ارایه شده توسط متخصصان حوزه ، بشرح زیر می باشد.

معنای سکوت سازمان هواپیمایی چیست: اجازه تداوم قانون شکنی ها یا پاسخگو نبودن؟
دوشنبه 15 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

معنای سکوت سازمان هواپیمایی چیست: اجازه تداوم قانون شکنی ها یا پاسخگو نبودن؟

گزارش تحلیلی حاضر، اقدام به بررسی چند محور مرجع قیمت گذاری بلیط هواپیما ، هزینه های یک ساعت پرواز در کشور، تحلیل شیوه فروش سیستمی یا چارتری بلیط هواپیما، نقد ادله های عنوان شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ضرورت فروش چارتری ،تحلیل قیمت ثابت یا متغییر فروش بلیط هواپیما و مواردی همانند ، نموده است. محورهایی که شفاف بودن یا شفاف شدن آنها، به راحتی پایان دهنده به چالش های شهروندان در استفاده از خدمات پروازی خواهد بود. اما متاسفانه در این بین، با سکوت معنادار سازمان هواپیمایی کشوری مواجه هستیم. سکوتی که در صورت استمرار یافتن، یا باید تعبیر به تمایل سازمان به تداوم فعالیت های شائبه دار در فروش بلیط هواپیما گردیده و یا تفسیر به غیر پاسخگو بودن سازمان شود.

حذف چارتر، نقش و تاثیرات آن
یکشنبه 14 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

حذف چارتر، نقش و تاثیرات آن

با حذف چارتر عملا واسطه هایی که در این میان دست به تعیین قیمت میزدند مانند آژانس ها و شرکت هایی که از قبل از ایرلاین صندلی را خریده و از فروشش به قیمت بالاتر به مسافر بهره برداری میکردند، حذف شده و این حاشیه سود به خود ایرلاین برمیگردد، پس حذف واسطه ها سود آوری ایرلاین را افزایش خواهد داد.

یعنی چی که چارتر ممنوع شد،اما قیمت بلیط هواپیما تابع عرضه و تقاضاست؟
چهارشنبه 10 بهمن 1397 6 ماه قبل ٬

یعنی چی که چارتر ممنوع شد،اما قیمت بلیط هواپیما تابع عرضه و تقاضاست؟

داستان اقتصاد کثیف چارتر با بخشنامه جدید صادره از طرف مهندس اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی ، در حال تمام شدن است. اما کم توجهی به برخی از ابعاد پنهان و چندلایه موجود در فرآیند فروش بلیط هواپیما، می تواند احتمال شروع اشکال جدیدی از فساد در این حوزه را سبب شود. بر این اساس، متن زیر حاوی توضیحاتی کاربردی در این خصوص بوده و از وزیر محترم، تقاضا داریم، دستور بررسی و در صورت صلاحدید، اعمال پیشنهادات مطرح شده را در فرآیند خرید و فروش بلیط هواپیما بدهند.

آزادسازی بلیت هواپیما به ضرر مردم تمام شد
سه شنبه 9 بهمن 1397 6 ماه قبل ٬

آزادسازی بلیت هواپیما به ضرر مردم تمام شد

وضعیت بازار حمل‌ونقل هوایی کشور در حوزه قیمت بلیت‌های پروازی در نابسامانی محض به سر می‌برد. با نزدیک شدن به ایام تعطیلات پیش‌رو طبق روال همیشگی این بخش در قرق بلیت‌های چارتری است و نرخ‌ها به وطر سرسام‌آوری افزایش یافته است.در دولت دهم (اسفندماه سال ۹۱) حمیدرضا پهلوانی رئیس وقت سازمان هواپیمایی با بیان این‌که پروازهای چارتری ریشه فساد صنعت حمل‌ونقل هوایی است، گفته بود: مجوز انجام پرواز چارتر را به هیچ شرکت هواپیمایی نمی‌دهیم

آیا مه آبادی و عابدزاده ، ادعاهای وزیر سابق را تائید می کنند؟
دوشنبه 8 بهمن 1397 6 ماه قبل ٬

آیا مه آبادی و عابدزاده ، ادعاهای وزیر سابق را تائید می کنند؟

مصاحبه شرق با عباس آخوندی حاوی افشاگری های جالب و جذاب وزیر سابق از فسادهای پدرخوانده های حوزه هوانوردی می باشد. بدین منظور و برای روشن شدن بحث ، در ابتدای گزارش ، اقدام به بیان کلیات گفتگوی صورت پذیرفته بین وزیر سابق و شرق می شود . سپس ، عین سوالات و جواب های تبادل شده بین طرفین آورده شده و در نهایت سوالاتی از آقای مهندس عابدزاده و دکتر مه آبادی در خصوص صحت این ادعاها، خواهیم داشت.

ناکارآمدی اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی جهت مقابله با گرانی بلیت هواپیما
یکشنبه 7 بهمن 1397 6 ماه قبل ٬

ناکارآمدی اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی جهت مقابله با گرانی بلیت هواپیما

آقای اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی، فسادها و تقلب های فراگیر و موردی در فروش بلیت های پرواز، متاسفانه باعث افزایش سطح نارضایتی شهروندان شده است. این در حالی است که سازمان محترم هواپیمایی، پتو را تا بالای گوش کشیده و حاضر به شنیدن یا بیدار شدن از خواب نیست. تنها رویه نخ نمای سازمان نیز، انکار مستمر عدم گرانی بلیت هواپیما است. صبوری نیز حد و اندازه دارد، بالغ بر یک سال است که بشکل مستمر در حال مدارا کردن و توصیه نمودن هستیم، اما نتیجه ای حاصل نشده است. اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در مقابله با گرانی بلیت هواپیما، ناکارآمد است و با نوعی ضعف اراده در مقابله با گرانی بلیت هواپیما، مواجه هستیم. بدون کمترین حب و بغض و سوگیری سیاسی یا ترجیحات و سائق فردی ، از شما درخواست می کنیم که به این مسئله و روند حل آن، بشکل خاص ورود کرده و عذر مدیرانی که توانایی کنترل مجموعه را ندارند، سریعا بخواهید.

مرگ چارتر را باور نکید، این مافیا هزار سر دارد
یکشنبه 7 بهمن 1397 6 ماه قبل ٬

مرگ چارتر را باور نکید، این مافیا هزار سر دارد

بعد از ابلاغ و اعلام بخشنامه جدید ملزم سازی شرکت های هواپیمایی به فروش بلیت بشکل سیستمی و کنار نهادن شیوه فعالیت چارتری (مبتنی بر توضیحات سخنگوی محترم سازمان هواپیمایی)،همچنین شبیه سازی و سناریوپردازی در این خصوص، سوالاتی مطرح می گردد که کم توجهی به پاسخگویی به آنها ، می تواند شرایط را برای ظهور مجدد مافیای چارتر ، آنهم بشکلی لایه دار ،چند سطحی و پوشیده تر از گذشته،فراهم سازد. بر این اساس از سخنگوی محترم سازمان هواپیمایی کشوری تقاضا می گردد، ضمن رسانه ای کردن اصل بخشنامه، اقدام به توضیح در خصوص سوالات مطرح شده نمایند.

کدام بلیط چارتری تخلف نیست؟ مهندس عابدزاده پاسخ دهند

کدام بلیط چارتری تخلف نیست؟ مهندس عابدزاده پاسخ دهند

محمدجواد حشتمی،معاون محترم دادستان در مصاحبه انجام داده درخصوص ورود ویژه دادستان به پرونده خودرو سازها،بیان داشته اند که بلیت چارتر تخلف نبوده ولی متاسفانه به بهانه چارتر تخلفاتی انجام می شود که دادستانی به آنها ورود کرده و تاکنون نیز، بخشی از مشکلات حل شده است . گزارش حاضر بر اساس توضیحات معاون محترم دادستان، اقدام به تشریح ابعاد متنوع این تخلف نموده تا ان شاالله شاهد حذف این شیوه سو استفاده گرایانه از اعتماد مردم ، در فرآیند دریافت خدمات تخصصی باشیم . منتظر شفاف سازی سازمان محترم هواپیمایی کشوری نیز هستیم.

امروز در بهترین شرایط حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی هستیم

امروز در بهترین شرایط حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی هستیم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری خود در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اعلام کرد: با وجود تشدید تحریم های بین المللی شرایط هوانوردی کشورمان مطلوب است و به عنوان متولی صنعت فرودگاهی تاکید می کنم که در بهترین شرایط ناوبری و فرودگاهی در چهار دهه اخیر هستیم و هیچ نگرانی از حوزه های بهسازی و نوسازی فرودگاه ها و نیز سامانه های ناوبری نداریم.

صنعت هوانوردی اختیارات بیشتر نیاز دارد یا مدیریت و انضباط بیشتر؟
یکشنبه 18 آذر 1397 7 ماه قبل ٬ ٬

صنعت هوانوردی اختیارات بیشتر نیاز دارد یا مدیریت و انضباط بیشتر؟

در مناسبت های برگزار شده برای روز جهانی هوانوردی ، شاهد بودیم که دو تن از مدیران محترم این حوزه یعنی جناب مهندس عابدزاده و سرکار خانم دکتر شرفبافی ، تقاضای اختیارات بیشتر برای پاسخگویی به مسئولیت ها و وظایف محوله را نموده بودند. تاکید این دو مدیر بزرگوار بر حساسیت های حوزه و صنعت هوانوردی و شرایط خاص دوره تحریم، قرار داشت. همچنین، هیچ کدام از این دو بزرگوار، اشاره ای نکردند که مصادیق اختیارات ویژه،حدود اختیارات ویژه و همچنین شیوه نظارت و کنترل قابل اعمال بر این اختیارات ، چه می تواند باشد.گزارش حاضر به دنبال تشریح این موضوع است که صنعت هوانوردی اختیارات بیشتر نیاز نداشته و بشدت نیازمند مدیریت و انضباط بیشتر است.

آقای وزیر،حذف بلیت چارتری امکان پذیر است، لطفا دستور بررسی بدهید

آقای وزیر،حذف بلیت چارتری امکان پذیر است، لطفا دستور بررسی بدهید

چند سالی است که اجرای بندب ماده 161 برنامه پنجم توسعه، دکانی برای ایجاد نوعی بازار رانتی برای افرادی خاص شده است. گزارش حاضر با رویکردی پرسش طلب ، تقاضای شفاف سازی این حوزه را از مقام عالی وزارت(جناب آقای اسلامی) دارد. گزارش مدعی است که حذف بلیت چارتری به راحتی امکان پذیر بوده و می بایست بسرعت در این حوزه مداخله گری حکومتی و حاکمیتی صورت گرفته و ریشه های فساد ایجاد شده خشکانده شود. در گزارش تقاضا شده، در صورت ناقص بودن استدلال ها، روشنگری های لازم برای تنویر افکار عمومی صورت پذیرد.

امپراطوری چارتری‌ها و چند ابهام / در پرواز‌های چارتری چه خبر است؟
یکشنبه 20 آبان 1397 8 ماه قبل

امپراطوری چارتری‌ها و چند ابهام / در پرواز‌های چارتری چه خبر است؟

پرواز با بلیت چارتری هواپیما همواره به عنوان یک سفر ارزان قیمت بین مردم شناخته می‌شود؛ با این وجود، برخی قوانینی که ‏شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات دارند، عملا به تضییع حقوق مسافران و سود‌های بادآورده میلیاردی برای این شرکت‌ها منتج ‏می شود‎. ‎

پشت پرده یک فساد دیگر در دولت احمدی‌نژاد
شنبه 19 آبان 1397 8 ماه قبل

پشت پرده یک فساد دیگر در دولت احمدی‌نژاد

سال پایانی دولت احمدی‌نژاد با آشفتگی شدید نظام مالی و بحران در مناطق آزاد همراه بود. وضعیت تاراج منابع در این دوره زمانی به اندازه‌ای علنی و آشکار شد که مناطق آزاد را به یکی از کانون‌های فسادخیز اقتصاد ایران تبدیل کرد. شش سال پس از پایان این دوره اسناد تازه‌ای از اتفاقات کیش منتشر می‌شود.بانک مسکن در جزیره‌ای که کل وسعت آن ۹۱ کیلومتر مربع است، به زمین ۱۷ هزار متری وام ساخت پرداخت کرده و متوجه ۱۶۳ معارض نشده است. حتی گفته می‌شود بانک مسکن پس از چهار سال برای وصول مطالبات خود نیز اقدامی نکرده است.

آخوندی نمی تواند بدون ارائه توضیحات درباره عملکردش از زیر بار مسئولیت فرار کند

آخوندی نمی تواند بدون ارائه توضیحات درباره عملکردش از زیر بار مسئولیت فرار کند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی نوشت: باید بدانید که نمی توانید بدون ارائه توضیحات درباره عملکرد خود در معطل کردن ظرفیت های پیشرفت کشور به راحتی از زیر بار مسئولیت فرار کنید.

افتتاح باند ۲۹ راست مهرآباد: برنامه ریزی برای ۱۰ ماه، اجرا بالغ بر سه سال + حواشی
پنج شنبه 26 مهر 1397 9 ماه قبل ٬ ٬

افتتاح باند ۲۹ راست مهرآباد: برنامه ریزی برای ۱۰ ماه، اجرا بالغ بر سه سال + حواشی

گزارش زیر نقدی کارشناسانه از طرف یک رسانه به نمایندگی از بخشی از افکار عمومی و همچنین مطالبه گری نوعی نظارت عمومی و تخصصی بر یکی از پروژه های سازمانی تخصصی بنام شرکت معظم فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است. امیدواریم در تعاملی سازنده با این شرکت، شاهد حل و فصل سوالات،چالش ها، دغدغه ها و مسائل مطرح شده در زمینه های مختلف این پروژه و سایر پروژه های قابل طرح باشیم و با شفاف سازی های صورت گرفته توسط این شرکت معظم، ضرورتی به استفاده حداکثری از توان رسانه ای و ورود همه جانبه نهادهای نظارتی نباشد.

راهبرد سلیقه‌ای در صنعت هوایی حاکم است
سه شنبه 3 مهر 1397 10 ماه قبل ٬

راهبرد سلیقه‌ای در صنعت هوایی حاکم است

وقتی‌که راهبرد در صنعت حمل‌ونقل هوایی تعریف نشود در نهایت راهبرد سلیقه‌ای حاکم می‌شود و زمانی که سلیقه حاکم شد دیگر معیاری برای اینکه بتوانید سیستم موجود را نقد کنید وجود نخواهد داشت.

ساماندهی سایت‌ها به معنای انحصار در فروش بلیط هواپیما نیست/نوع فعالیت سایت‎های بدون مجوز شبه دلالی است
یکشنبه 1 مهر 1397 10 ماه قبل

ساماندهی سایت‌ها به معنای انحصار در فروش بلیط هواپیما نیست/نوع فعالیت سایت‎های بدون مجوز شبه دلالی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوع فعالیت سایت ها و موسسات غیرمجاز فروش بلیط هواپیما، شبه دلالی و واسطه گری است، از این رو قطعا باید با فعالیت این تشکل ها مقابله شود.

افشاگری درباره پرونده‌سازی علیه مدیران
جمعه 16 شهریور 1397 10 ماه قبل ٬

افشاگری درباره پرونده‌سازی علیه مدیران

مه‌آبادی: در این سه دهه با تعداد زیادی از مدیران فرودگاهی همکاری داشته‌ام که از سازمان‌های مختلف نظامی، دولتی، استانداری، شهرداری و حتی سازمان گوشت با فشار مدیران بالادستی به این صنعت آمده‌اند ولی چیزی از خود به جای نگذاشته‌اند.

مصادیق فسادهای احتمالی قابل وقوع در صنعت هوانوردی کشور
یکشنبه 11 شهریور 1397 11 ماه قبل ٬ ٬

مصادیق فسادهای احتمالی قابل وقوع در صنعت هوانوردی کشور

فسادستیزی بدون اشنایی با مصادیق احتمالی فساد و زمینه ها و پتانسیل های بالقوه آن امکان پذیر نمی باشد. بر این اساس در ادامه متن به برخی از مهمترین مصادیق احتمالی بروز و ظهور فساد در صنعت هوانوردی کشور پرداخته می شود.

خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه های راداری در دوره پسابرجام
شنبه 10 شهریور 1397 11 ماه قبل

خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه های راداری در دوره پسابرجام

رحمت الله مه آبادی ،مدیرعامل شرکت فرودگاه ها از خرید هزار میلیارد تومان انواع سامانه راداری و فرودگاهی در دوره کوتاه پسابرجام برای نوسازی سامانه های کمک ناوبری فرودگاه های کشور خبر داد.

تیغ دولبه ایمنی و اقتصاد هوایی
چهارشنبه 31 مرداد 1397 11 ماه قبل ٬

تیغ دولبه ایمنی و اقتصاد هوایی

پس از فاجعه سقوط هواپیمای ATR آسمان در نزدیکی فرودگاه یاسوج نگاه‌ها به ایمنی صنعت هواپیمایی دوخته شده است و جامعه پرسشی بنیادی و چالشی از صنعت هواپیمایی دارد؛ آیا وضعیت صنعت هواپیمایی ایران ایمن است؟ در این یادداشت تلاش شده از جنبه‌ای متفاوت به ایمنی هوانوردی نگریسته شود و در این راستا واکنش نظام ایمنی حمل‌ونقل هوایی به آزادسازی هوایی بررسی شده است.

به نام ایرلاین‌ها؛ به کام چارترکننده‌ها

به نام ایرلاین‌ها؛ به کام چارترکننده‌ها

تا بوده پروازهای چارتری متهم ردیف اول گرانی بلیت هواپیما بوده‌اند؛ چه در سال‌های گذشته که شرکت‌های هواپیمایی ارز دولتی می‌گرفتند و نرخ ارز آزاد هم سربه فلک نکشیده بود و چه این روزها که هم ارز دولتی این شرکت‌ها قطع شده و هم باید ارز مورد نیازشان را از بازار ثانویه با قیمت‌هایی حول و حوش ۸هزار تومان تهیه کنند.

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو