پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خط خبری مطالبات مهمانداران هواپیما و وعده های داده شده

تأثیر رژ لب قرمز بر حفظ ایمنی مسافران هواپیما
سه شنبه 20 آبان 1399 2 ماه قبل

تأثیر رژ لب قرمز بر حفظ ایمنی مسافران هواپیما

پاول خاطرنشان کرد: عدم رعایت قوانین آرایش می‌تواند عواقب جدی برای مهماندار هواپیما به همراه داشته باشد – به عنوان مثال، یکی از همکاران وی یک بار رژ کم‌رنگ زد و روز دیگر در محل کار حاضر نشد. مجری برنامه گفت: ما نمیدانیم او استعفا داده یا اخراج شده‌است.

امتیازات و مشکلات مهمانداران هواپیما
جمعه 9 آبان 1399 3 ماه قبل

امتیازات و مشکلات مهمانداران هواپیما

این روزها که خطر سرایت و همه گیری ویروس کرونا در تمامی وسایل حمل و نقل عمومی بوجود آمده است، سفر با هواپیما و خصوصیات خاص آن مانند فضای داخل کابین، فاصله قرار گرفتن مسافران از یکدیگر و طولانی بودن بعضی از مسیرها بیش از دیگر انواع حمل و نقل عمومی مد نظر قرار گرفته است و بخش اعظمی از پوشش خبری رسانه‌های داخلی به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول پرواز اختصاص یافته است. اما یادمان باشد که در همه پروازها، جوانانی به عنوان مهماندار حضور دارند که علاوه بر انجام وظایف محوله پروازی، می‌بایست در خط مقدم مقابله با بیماران احتمالی و بدون علامت و یا افراد بی تفاوت به پروتکل‌ها تلاش کنند.

در باب اخاذی از مهمانداران هواپیما

در باب اخاذی از مهمانداران هواپیما

در هر جامعه منظم و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و اصول دموکراسی، تقدس و دادخواهی و حمایت از حقوق و آزادی اساسی مردم بیانگر اعتلای سطح فرهنگ عمومی حاکمیت قانون و عنایت هیات حاکم در توسعه و تضمین امنیت قضایی اجتماع است.

لزوم ارائه بسته حمایتی دولت به مهمانداران هواپیما
شنبه 3 آبان 1399 3 ماه قبل

لزوم ارائه بسته حمایتی دولت به مهمانداران هواپیما

بی توجهی به مهمانداران هواپیما باعث می‌شود که صنعت هوانوردی ایران در سال‌های آینده نیروهای توانمند خود را در اختیار نداشته باشد و کیفیت خدمات رسانی و بخش اعظمی از گردشگری با چالش مواجه شود؛ سحر مالکی، فعال حوزه گردشگری و اقتصاد حمل و نقل هوایی در یادداشت زیر به این موضوع پرداخته است.بی توجهی به مهمانداران هواپیما باعث می‌شود که صنعت هوانوردی ایران در سال‌های آینده نیروهای توانمند خود را در اختیار نداشته باشد و کیفیت خدمات رسانی و بخش اعظمی از گردشگری با چالش مواجه شود؛ سحر مالکی، فعال حوزه گردشگری و اقتصاد حمل و نقل هوایی در یادداشت زیر به این موضوع پرداخته است.

حادثه برای خودروی دانشجویان هواپیمایی ماهان در کرمان
چهارشنبه 23 مهر 1399 3 ماه قبل ٬ ٬

حادثه برای خودروی دانشجویان هواپیمایی ماهان در کرمان

رییس اورژانس کرمان از کشته و زخمی شدن ۴ نفر در تصادف خودروی دانشجویان هواپیمایی ماهان خبر داد و بیان کرد: در این حادثه ۲ نفر مصدوم و ۲ نفر نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

زیروبم‌های یک شغل محبوب برای خانم‌های جوان: مهمانداری هواپیما
جمعه 26 اردیبهشت 1399 8 ماه قبل خبر مهم

زیروبم‌های یک شغل محبوب برای خانم‌های جوان: مهمانداری هواپیما

با گسترش مسافرت هوایی شغل هیجان‌انگیزی به راه افتاد: مهمانداری هواپیما. اولین زن مهماندار ۹۰ سال پیش شروع به کار کرد. او در اصل قصد داشت خلبان شود، حرفه‌ای که نفوذ به آن برای زنان آسان نبود.حدود ۹۰ سال پیش یک آگهی تبلیغاتی در روزنامه‌های آمریکایی توجه زنان را به شغلی تازه جلب کرد: «شما به عنوان مهماندار هواپیما ۵۰۰۰ مایل بالای زمین کار می‌کنید و با سرعت سه مایل در دقیقه از لای ابرها می‌گذرید». اینها کلمات هیجان‌انگیزی بود که قلب زنان را به تپش وا داشت.

⁣آنچه از مهماندارهای هواپیما نمی دانید
سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 9 ماه قبل ٬

⁣آنچه از مهماندارهای هواپیما نمی دانید

در سال 1912 وقتی زیپلن های آلمان تصمیم گرفتند مسافر جابجا کنند، اولین نفرات برای شغل خدمه کابین استخدام شدند. البته بر خلاف تصور ما، همه آنها مرد بودند، چراکه شرکت هوایی زیپلن برای حفظ ایمنی کابین مسافران، مردها را توانمندتر از زن ها می دید.

اخراج مهماندار خطوط هوایی مالزی به خاطر نیم کیلو اضافه‌وزن
جمعه 16 اسفند 1398 11 ماه قبل ٬ خبر مهم

اخراج مهماندار خطوط هوایی مالزی به خاطر نیم کیلو اضافه‌وزن

شرکت هوایی مالزی اعلام کرد نسبت قد به وزن «اینا میلیسا هاسیم» مهماندار این شرکت از حد مجاز بالاتر بوده و از این رو اجازه ندارد به همکاری با او ادامه دهد.

ناشنیده‌هایی از زبان دو مهماندار هواپیما
شنبه 12 بهمن 1398 12 ماه قبل خبر مهم

ناشنیده‌هایی از زبان دو مهماندار هواپیما

آنقدر استرس را تجربه کرده‌اند که نسبت به این موضوع سِر شده‌اند؛ با این وجود هر بار که خانواده‌هایشان خبر سقوط هواپیمایی را می‌شنوند، تلاش می‌کنند با فرزندانشان که مهماندارند تماس بگیرند.

مهمانداران هواپیما از چه نوع برخورد مسافران آزرده می‌شوند؟
جمعه 11 بهمن 1398 12 ماه قبل

مهمانداران هواپیما از چه نوع برخورد مسافران آزرده می‌شوند؟

مهمانداران در پروازها حضور دارند تا سفر هوایی را برای ما آسان‌تر کنند و خوب است بدانیم که ما به‌عنوان مسافر چطور می‌توانیم قدردان زحمات‌شان باشیم. از همین رو در این مقاله ضمن اشاره به رفتارهایی که باعث ناراحتی مهمانداران می‌شود، به شما می‌گوییم که چطور می‌توان کمک حال مهمانداران بود تا آن‌ها پروازی امن و شاد را برای مسافران به ارمغان بیاروند. مهمانداران دراین‌زمینه توصیه‌هایی را مطرح کرده‌اند که بر کارایی عملکرد آن‌ها اثر می‌گذارد، هرچند که برخی از این توصیه‌ها به ایمنی پرواز و مسافران مربوط می‌شود.

ناشنیده‌هایی از زبان دو مهماندار هواپیما

ناشنیده‌هایی از زبان دو مهماندار هواپیما

آنقدر استرس را تجربه کرده‌اند که نسبت به این موضوع سِر شده‌اند؛ با این وجود هر بار که خانواده‌هایشان خبر سقوط هواپیمایی را می‌شنوند، تلاش می‌کنند با فرزندانشان که مهماندارند تماس بگیرند.

⁣مهماندار ربات نیست
شنبه 30 شهریور 1398 1 سال قبل

⁣مهماندار ربات نیست

برخلاف تصور عامه ، مهمانداران فقط برای سرو نوشیدنی ، میان وعده ، مقابله با شکایات مسافر در هواپیما حضور ندارند. مسئولیت شماره یک آنها تامین ایمنی پرواز است. علاوه بر این ، از آن ها خواسته می شود تا راحتی شما را نیز در اولویت قرار دهند. آن ها ماه ها آموزش ایمنی می بینند.

⁣استخدام های غیر معمول در هواپیمایی اروپا
شنبه 9 شهریور 1398 1 سال قبل

⁣استخدام های غیر معمول در هواپیمایی اروپا

88 درصد از خلبانان اروپا با واسطه یکی از کارگزاری های بین المللی به صورت قرارداد خود اشتغالی مشغول به کار هستند . خود اشتغالی به این مفهوم است که در صورت پرواز حقوق دریافت می کنند و درغیر این صورت شرکت هواپیمایی هیچ تعهدی به خلبان ندارد.

مهماندار هواپیما یا مدل تبلیغاتی؟
دوشنبه 4 شهریور 1398 1 سال قبل

مهماندار هواپیما یا مدل تبلیغاتی؟

یکی از شیوه هایی که بطور خاصی اثر نامطلوبی بر جا می گذارد استفاده ی ابزاری ایرلاین ها از زنان در یونیفرم مهمانداری برای موقعیت های عکاسی هست .این کار بیشتر در نمایشگاه های هوایی ، زمان امضای قرارد سفارش هواپیما یا در مراسم تحویل هواپیما اتفاق می افتد. معمولا آقایان میانسالِ مسئول ، قرارداد را امضا می کنند و سپس در کنار هواپیمای مدل یا یک نمونه واقعی در حالی که چند زن زیبا در یونیفرم مهمانداری میدرخشند ، ژست می گیرند.

به نام خدمه پروازی، به کام شرکت های هواپیمایی!
سه شنبه 1 مرداد 1398 2 سال قبل

به نام خدمه پروازی، به کام شرکت های هواپیمایی!

در صنعت هوانوردی، خلبانان، مهمانداران، مهندسین پرواز و هر خدمه ای که به نوعی در حین پرواز در داخل هواپیما حضور دارند «کروی پروازی » نامیده می شوند. این دست اندرکاران همگی به نوعی سهم مهمی از ایمنی را در این صنعت رقم می زنند. کروی پروازی باید برای فعالیت خود، ساعات و زمان های خاصی داشته باشند تا بتوانند از لحاظ جسمی و روحی در شرایط ایده عالی قرار گرفته و کار خود را به درستی انجام دهند. اما به نظر می رسد در ایرلاین های ما این مدت ساعات مجاز پروازی رعایت نشده و شرکت های هواپیمایی برای رسیدن به اهداف خود رعایت مجاز آن را در برنامه های پروازی خود مد نظر قرار نمی دهند و هیچ توجهی هم به وضعیت معیشتی، روحی، جسمی و… این افراد نداشته و فقط در صدد حفظ منافع شخصی خود و شرکت هواپیمایی می باشند.

مهمانداران، «مانکن» نیستند + نقد
سه شنبه 25 تیر 1398 2 سال قبل

مهمانداران، «مانکن» نیستند + نقد

رئیس قوه قضاییه اخیرا اعلام کرده است؛ «طبق گزارش‌های دریافتی برخی شرکت‌های هواپیمایی شرایط خاصی را برای مهمانداران خانم تعیین می‌کنند ازجمله اینکه ازدواج نکنند یا بچه‌دار نشوند یا اینکه اضافه‌وزن نداشته باشند؛ اینها خلاف حقوق انسانی است و می‌تواند از مصادیق خشونت علیه زنان باشد.»

چشم‌های هوانوردی را باید شست!
شنبه 1 تیر 1398 2 سال قبل

چشم‌های هوانوردی را باید شست!

فرهنگ هوانوردی یکی از مباحث مهمی است که در تمامی جوامع به خوبی آن پرداخته می شود، چرا که فرهنگ هوانوردی می تواند پایه و اساس توسعه هوانوردی باشد. داود ربیعی یکی از چهره های حوزه فرهنگ هوانوردی، برندسازی و ارتباطات هوانوردی ایران است که در مدت شش سال که از حضور وی در صنعت هوانوردی کشور می گذرد، توانسته است مفاهیم جدید و موثری را به ادبیات هوانوردی کشور وارد کند. در این گپ و گفت از فرهنگ هوانوردی، اهمیت برندسازی و روابط عمومی سخن گفتیم.

گلایه مهمانداران زاگرس از نوع برخورد با پرسنل
پنج شنبه 1 فروردین 1398 2 سال قبل ٬ ٬

گلایه مهمانداران زاگرس از نوع برخورد با پرسنل

از مهمانداران شرکت هواپیمایی زاگرس: گویا روز 28 اسفند که آخرین روز کاری اداری سال 97 بود با حدودا 150 نفر از همکاران مهماندار و سرمهماندار و پرسنل زمینی تماس گرفته شده و اعلام شده به دلیل تعدیل نیرو شرکت قادر به همکاری با این افراد نمی باشد، در این میان بسیاری از این کارمندان خانواده دار بوده و با این اقدام مسئولین در شب عید نه تنها زحمت های جندساله این افراد پایمال شده بلکه شادی سال نو را از آن ها دریغ کردند.

مهماندار… یک رویا  یا یک کابوس؟
چهارشنبه 22 اسفند 1397 2 سال قبل ٬

مهماندار… یک رویا یا یک کابوس؟

دانش و مهارت‌های یک مهماندار تنها در سرویس بردینگ خلاصه نمی شود. او مسئول ایجاد آرامش در مسافران طی اختلالات پروازی و ایجاد امنیت می‌باشد. مسئول رسیدگی به آسیب دیدگی‌های مسافران در طی پرواز (در صورت ترس از پرواز، طپش قلب و فشار بالای خون)، رسیدگی به مسافران بیمار (ویلچر، جراحی شده و نوزاد داران) و همینطور در مواقع آتش سوزی یا قفل شدن درب دسشتویی هواپیما، مسئول حفظ آرامش، امنیت و عملکرد سریع می‌باشد.

گلایه‌های یک خانواده ۷۱۷ نفره
دوشنبه 15 بهمن 1397 2 سال قبل

گلایه‌های یک خانواده ۷۱۷ نفره

مهمانداران هواپیما نمی‌توانند خون اهدا کنند. آنها امکان اهدای عضو به کسی بیرون از جامعه مهمانداری را ندارند. بسیاری از آنها بعد از بازنشستگی، حمله قلبی یا بیماری‌های سخت دیگر را تجربه می‌کنند و همه این مسائل را مدیون شرایط شغلی خود هستند.

مهمانداران هواپیما برای چه سختی‌هایی آماده هستند؟
چهارشنبه 28 آذر 1397 2 سال قبل

مهمانداران هواپیما برای چه سختی‌هایی آماده هستند؟

مهمانداری هواپیما در ظاهر شغلی پرهیجان و جالب است، اما اگر فرصت چند روز کار مهمانداری هواپیما را داشتید، متوجه می‌شدید چه شغل طاقت‌فرسایی است. مهمانداران در پرواز چندساعته مراقب مسافران هستند، به آنها غذا و نوشیدنی می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند. در این مطلب به ابعاد دیگری از شغل خدمه‌ی پرواز نگاه می‌کنیم. در واقع، آموزش‌هایی که مهمانداران می‌گذرانند فراتر از سرو غذا و چک کردن کارت پرواز است چون باید برای هر موقعیت و شرایطی آماده باشند.

طلبکاری برخوردارترین ها از جامعه؛ نقدی بر تجمع اعتراضی مهمانداران ایران ایر
چهارشنبه 21 آذر 1397 2 سال قبل

طلبکاری برخوردارترین ها از جامعه؛ نقدی بر تجمع اعتراضی مهمانداران ایران ایر

روز گذشته شاهد حضور تعدادی از مهمانداران در جلوی ساختمان وزارت راه بودیم. این گروه در حالی که عموما از قشر پردرآمد جامعه هستند، با مشاهده برخی زیاده خواهی های گروهی دیگر به وسوسه اعتراض برای افزایش دریافتی خود درآمده اند. این اتفاق بدون توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور و معاودت های استکبار جهانی با کشور روی داده است.

فیلم| خواسته های مهمانداران هما چیست؟ (گزارش چهارم)
سه شنبه 20 آذر 1397 2 سال قبل ٬

فیلم| خواسته های مهمانداران هما چیست؟ (گزارش چهارم)

جمعی از مهمانداران شرکت هواپیمایی ایران ایر صبح امروز در اعتراض به شرایط کاری خود و بی توجهی مدیران این شرکت به درخواست‌ های مکرر آنها در طول چند سال گذشته در محل وزارت راه وشهرسازی تجمع کردند. مهمانداران هما مهمترین خواسته‌هایشان را از جمله اینگونه اعلام کردند: «قرار گرفتن شغل مهمانداری در زمره کارهای سخت و زیان‌آور، ارتقا ضریب سختی کار از ۲۰ به ۴۰ درصد و محاسبه حق تضمین پرواز»

تجمع جمعی از مهمانداران ایران ایر در محل وزارت راه و شهرسازی + تصاویر (گزارش سوم)
سه شنبه 20 آذر 1397 2 سال قبل ٬

تجمع جمعی از مهمانداران ایران ایر در محل وزارت راه و شهرسازی + تصاویر (گزارش سوم)

جمعی از مهمانداران شرکت هواپیمایی ایران ایر صبح امروز در اعتراض به شرایط کاری خود و بی توجهی مدیران این شرکت به درخواست‌های مکرر آنها در طول چند سال گذشته در محل وزارت راه وشهرسازی تجمع کردند.

تجمع صنفی تعدادی از مهمانداران ایران ایر مقابل وزارت راه (گزارش دوم)
سه شنبه 20 آذر 1397 2 سال قبل ٬

تجمع صنفی تعدادی از مهمانداران ایران ایر مقابل وزارت راه (گزارش دوم)

شماری از مهمانداران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و سختی شرایط کاری، امروز(سه شنبه) مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

اعتراض صنفی مهمانداران “هما” در وزارت راه و شهرسازی

اعتراض صنفی مهمانداران “هما” در وزارت راه و شهرسازی

پیرو اطلاع رسانی قبلی، امروز سه شنبه ،جمعی از مهمانداران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) اقدام به برپایی تجمع اعتراضی- صنفی ، مقابل وزارت راه و شهرسازی نمودند. معترضین ملبس به لباس فرم(کاری) بوده و بیانیه ای را خطاب به مقام عالی وزارت تهیه کرده بودند. بیانیه با آیه 148 سوره مبارکه نسا آغاز شده و ضمن بیان شرایط کاری و سختی های فعالیت حرفه ای مهمانداران، با تشریح 5 خواسته این عزیزان،ختم شده است. شنیده های غیر رسمی نشان می دهد که پیگیری وضعیت این پنج خواسته ، تا 25 آذرماه، انجام خواهد شد.

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو