معامله سوخت هواپیما در بورس انرژی
در معاملات بورس انرژی ایران، شاهد عرضه سوخت هوایی، نفت سفید و گازوئیل در رینگ بینالملل هستیم که فرآورده هایی از اصفهان، تبریز، آبادان، شیراز و…عرضه میشود.
در معاملات بورس انرژی ایران، شاهد عرضه سوخت هوایی، نفت سفید و گازوئیل در رینگ بینالملل هستیم که فرآورده هایی از اصفهان، تبریز، آبادان، شیراز و…عرضه میشود.
تعدادی از حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس موفق شده اند شرکت های سودده و موفقی تحت مالکیت دولتی بسازند. البته نمی توان این موفقیت ها را با شرکت های خصوصی بین المللی مقایسه کرد، اما همچنان عملکرد SOE های حاشیه خلیج فارس (عربستان، قطر، امارات) در میان شرکت های دولتی کشورهای ثروتمند دارای منابع طبیعی از جمله الجزایر، اندونزی، ایران، لیبی، نیجریه و ونزوئلا چشمگیر است.
امسال رینگ بین المللی بورس انرژی ایران شاهد نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی (ای تی کی) به حجم یک هزار تن بود.
رینگ بین المللی بورس انرژی شاهد نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی (ای تی کی) به حجم یک هزار تن بود.
ترمینال پروازهای بین المللی فرودگاه یکی از مناطق آزاد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تأمین مالی در بازار سرمایه تا ۱۴۰۲ احداث می شود.
مظفری ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انتشار اوراق صکوک تکمیل ترمینال فرودگاه کیش در روز دوشنبه خبر داد.
امروز سهشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۳۰، کالاهای اکستراکت نفت سپاهان، برش سنگین، سوخت کوره سبک و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، برش سنگین پتروشیمی جم، برش سنگین شرکت پتروشیمی شازند، قطران ذوب آهن اصفهان، متانول پتروشیمی زاگرس، متانول پتروشیمی شیراز و متانول شرکت متانول کاوه در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه میشوند.
مرکز پژوهش های مجلس در اظهار نظری کارشناسی، راه اندازی بورس حمل کالا و مسافر را سبب ایجاد اختلال در شبکه حمل و نقل اعلام کرد.
سازمان بورس اوراق بهادار، موافقت اصولی خود برای عرضه عمومی صکوک اجاره با هدف راهاندازی ترمینال دوم فرودگاه بینالمللی کیش را اعلام کرد.
سازمان خصوصیسازی اطلاعات تکمیلی واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را منتشر کرد.
نماینده مشهد در مجلس نامهای شامل جزئیات واگذاری شرکت هواپیمایی «ایران ایرتور» خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت.
وزیر اقتصاد و دارایی در نامهای به معاون اول رئیسجمهور جزئیات واگذاری شرکت هواپیمایی ایرتور را تشریح کرد.
از سال گذشته تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی کلید خورد. این ماجرا تا شکایت از سازمان خصوصی سازی و متقابلا شکایت این سازمان از یک نماینده مجلس پیش رفت.
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس کل سازمان خصوصی سازی با تشریح فرایند واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، گفت: این سازمان در هیچ یک از واگذاری ها، تخلفی مرتکب نشده است.
در حالی که ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس طرح تشکیل بورس حمل بار و مسافر را امضا کرده اند، یکی از امضاکنندگان این طرح با تکذیب امضای خود، با ایجاد چنین بورسی مخالفت کرد.
حقیقت امر این است که همه ما ناخواسته درگیر جنگ روانی و اقتصادی تمامعیاری هستیم که چاره کار عملگرایی و مجموعه کنش و واکنشهای مشترک حسابشده دفاعی- تهاجمی است، نه شعار و اقداماتی نمادین. با آغاز دور جدید تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه ایران، صنعت هوایی کشورمان با مشکلات متعددی در زمینه اعمال محدودیتها در مسیرهای پروازی بینالمللی، تأمین قطعات و نوسازی ناوگان و عدم سوخترسانی در برخی فرودگاههای خارجی مواجه شده است؛
مدیرعامل فرابورس اعلام کرده است که در صورتی که شرکت ایرانایر زیانده باشد در بازار اول و دوم فرابورس پذیرش نمیشود، این شرکت باید سودده بوده و یا به طور حتم از یک چشمانداز مثبتی از سودآوری برخوردار باشد تا بتوانیم آن را در بازارهای اصلی فرابورس پذیرش کنیم.
آژانس های مسافرتی ایرانی تا چند سال دیگر مجبور به تغییر می شوند!شواهد فعلی کشور و تعطیلی بسیاری از دفاتر مسافرتی و یا تعدیل نیروی انسانی آنها نشان میدهد که شیوه کاری این دفاتر به شکل ۶۰ سال پیش، دیگر جوابگو نبوده و باید به تغییر عمده در آنها رسید. تغییری که کم توجهی بدان، می تواند منجر به تعطیلی این دفاتر گردد.
کانال تلگرامی خلبان عیسی خان اشتوداخ طی یک نظرسنجی از متخصصین حوزه هوانوردی، اولویت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را دسته بندی نموده و در خصوص اهمیت و ضرورت آنها نظرسنجی نموده است.
طبق گزارش OECD در خصوصی سازی بنگاه های دولتی ،در نظر نگرفتن فرهنگ سازمانی آنان، تفاوت قابل ملاحظه ای در بازدهی نهایی بنگاه خصوصی شده دارد.
طبق قانون تجارت کلیه شرکت های سهامی بایستی به صورت سالانه یک مجمع برگزار و در این “مجمع عمومی” صورت های مالی شرکت را که به تایید حسابرس رسیده است به “سهامداران” ارائه نمایند. خوشبختانه دو شرکت هواپیمایی “آسمان” و “کارون” به دلیل ثبت نام جهت سازمان بورس اوراق بهادار، اقدام به انتشار صورت های مالی حسابرسی شده در سامانه کدال (سایت بورس جهت انتشار گزارش ها و صورت های مالی) کرده اند. این دو شرکت مراحل پذیرش در بورس اوراق بهادار را شروع کرده اند و این موضوع باعث شفافیت بالایی خواهد شد.
مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مزیت های آغاز فعالیت هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی را تشریح کرد.
عابد، اوراق منفعت هواپیمایی ماهان و نیز اوراق منفعت صبااروند امید را از دیگر اوراق منفع منتشر شده معرفی کرد که در بهمن ماه ۹۷ هر کدام به ترتیب به مبلغ ۱۰۰ و ۲۰۰۰ میلیارد تومان منشر شده است.
امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه این شرکت از آمادگی لازم برای عرضه بلوکی و یا پذیرش سهام شرکت ایرانایر برای عرضه عمومی برخوردار است، افزود: در ابتدا باید این موضوع را در نظر گرفت که آیا شرکت ایرانایر از شرایط و معیارهای لازم برای پذیرش برخوردار است یا خیر؟
تا یکی، دو سال پیش میگفتند ایرانایر شرکتی زیانده است؛ حالا میگویند زیانده نیست، زیان انباشته دارد. هر یک از این گزارهها که درست باشد، نشاندهنده بار مشکلاتی است که هما بهعنوان هواپیمایی ملی ایران به دوش میکشد و روبهرو شدن با تحریم و برخی مشکلات مدیریتی، آن را سنگینتر کرده است. این از جمله نشانههای نیاز این شرکت به اصلاح ساختاری است.
تا یکی، دو سال پیش میگفتند ایرانایر شرکتی زیانده است؛ حالا میگویند زیانده نیست، زیان انباشته دارد. هر یک از این گزارهها که درست باشد، نشاندهنده بار مشکلاتی است که هما بهعنوان هواپیمایی ملی ایران به دوش میکشد و روبهرو شدن با تحریم و برخی مشکلات مدیریتی، آن را سنگینتر کرده است. این از جمله نشانههای نیاز این شرکت به اصلاح ساختاری است.
هرچند روز گذشته مدیرعامل سابق شرکت همواپیمایی ایران ایر در مراسم تودیعش، میزان بدهی انباشته این شرکت در زمان انتصاب خود را اعلام کرد، اما جواب مشخصی در رابطه با بدهی انباشته “هما” پس از اتمام حضورش در سمت مدیرعاملی نداد.
وزیر راه گفت: شرکت ایران ایر را به سهام دارای ارزش تبدیل میکنیم و خصوصیسازی آن را از طریق عرضه در بازار سرمایه پیگیری خواهیم کرد.
شاید آن زمان که محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی- در مورد بدهیهای انباشته هما صحبت و اعلام کرد که شرکت هواپیمایی ایرانایر زیانده نیست بلکه زیان انباشته دارد، مشخص بود که مسیر جدیدی برای این شرکت مهم هواپیمایی ایران در حوزه مدیریتی تعریف شده است، مسیری که باید منتظر ماند و دید تا چه اندازه اثرگذار و یا ناموفق خواهد بود.
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛ افزایش سرمایه تنها یکی از اقداماتی است که برای گسترش فعالیتهای ایرانایر لازم است و بهتنهایی باعث افزایش درآمدها یا کاهش خطر ورشکستگی ایرانایر نمیشود.
با توجه به تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور ، پیش بینی میشود سوبسیدهایی نظیر یارانه سوخت شرکت های هواپیمایی حذف خواهد شد و لاجرم این شرکت ها مجبور به هم افزایی امکانات و منابع با ادغام و ترکیب خواهند گردید.
ممنوعیت گسترده پرواز هواپیماهای بوئینگ در سطح جهان باعث ریزش شدید ارزش سهام این غول آمریکایی شده است.
ریزش شدید سهام شرکت بوئینگ که به دلیل ممنوعیت گسترده پرواز هواپیماهای مدل ۷۳۷ این شرکت شدت گرفته است، از جمله مهمترین دلایل روند نزولی بازار سهام در آمریکا بود.
متاسفانه چند وقتی است که با مطرح شدن مشکلات مالی ایرلاین های داخلی ، بحث ورود به بورس توسط مدیران مختلف مطرح می گردد. کلی و مبهم بودن پیشنهادات مطرح شده توسط این دسته از مدیران و سیاستگذاران، تداعی کننده نوعی سیاست فرار از مسئله است. گزارش زیر با نگاهی تحلیلی ، اقدام به نقد بیانات دکتر کاظم زاده در خصوص ورود ایرلاین ها به بورس و واگذاری این شرکت ها به بخش خصوصی و تعاونی نموده است .
“بزرگ بودن بدهی انباشته هما” و “نزدیک بودن موعد بازپرداخت اقساط هواپیماهای خریداری شده توسط ایرانایر” دو عبارتی است که میتواند زنگ خطر مالی را برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صدا درآورد.
دیروز شاهد صحبتی رسانه ای شده از مدیرعامل شرکت هما ، در خصوص ورود این ایرلاین به بورس بودیم. فرمایشات مبهمی که متاسفانه شائبه سندروم مدیریتی ایده- اجرا (بجای ، ایده- امکان سنجی- برنامه ریزی- پایلوت- اجرای فاربندی شده) را در خصوص سرکار خانم شرفبافی بوجود آورد. گزارش زیر قصد نقد مدیریت هما را در شرایط حاضر ، نداشته و متمرکز بر نقد ورود هما به بورس است.
فرزانه شرفبافی درباره امکان واگذاری سهام ایران ایر در بازار سرمایه برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی هما گفت: امکان این کار وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال خرید تعدادی هواپیما هستیم که هواپیماهای خوبی هستند و وارد آسمان کشور میشوند.وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع افتتاح کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی برای خرید هواپیما که چندی پیش از سوی مدیرعامل ایران ایر اعلام شد، تصریح کرد: در حال خرید و ابتیاع تعدادی هواپیما هستیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیماهای در حال ورود به کشور، دست دوم هستند؟ گفت: نو و دست دوم ندارد؛ هواپیماهای خیلی خوبی هستند.
پیرو انتشار خبر فروش هواپیمایی کارون و به منظور تنویر افکار عمومی، آگهی نوبت اول عرضه سهام این ایرلاین ،بازنشر شده است . در این آگهی آمده است که : شرکت سرمایه گذاری اهداف (سهامی عام) در نظر دارد سهام خود و سایر شرکت های گروه را (اصالتا و وکالتا) در شرکت هواپیمایی کارون (سهامی خاص) از طریق بازار سوم فرابورس به شرح ذیل عرضه نماید.
ولی آذروش مدیرعامل سرمایهگذاری آتیه صبا از برنامههای گسترده این هلدینگ برای ورود شرکتهای زیرمجموعه به بورس خبر داد.